Sanna Siljeström

Men hej vabruari...
Veckostatus:förtvivlat. Jag blev sjuk, Johan blev sjuk och Alex blev sjuk. Vabruari är precis så jävligt som alla varnade om.
 
Men vi börjar nog i skrivande stund, peppar peppar, se ljuset i tunneln! Alexander är feberfri sedan flera dagar tillbaka, men har haft världens jobbigaste slemhosta. Idag fick vi, tack och lov, en flaska hostmedicin att testa av svägerskan. Knappt en halvtimme efter första supen sov han som en klubbad säl i tre (!) timmar utan att vakna eller hosta en enda gång. Nu får vi hoppas att den fungerar lika bra i natt, för undertecknad börjar bli en aningens sliten av sjukdom och sömnbrist.
 
Veckans "veckan i bilder" blir, tillskillnad från förra veckans bildbomb, en aningens bildfattig. Vilket jag dels skyller på sjukdom. Men också på det faktum att jag jobbat 7 av 7 dagar, trots sjukdom. ;) För i sann Siljeström-anda, bet jag envist ihop och svepte en näve tabletter och överlät ligga hemma och tycka synd om sigsjälvandet till männen i hushållet. ;D
 
 
Alexanders nya hobby: testa olika hårinpackningar för att se vad som fungerar bäst. I det här fallet potatismos. What can I say. Ytlighetsintresset ligger väl i generna. ;)
Speaking of ytligheter, den här veckan dök det upp två paket med ytligheter. Ett från Apotea och ett från Glossybox.
Glossyboxen var väl. Okej. Inte mer. Fick makeup wipes, settingspray, duschtvål, läppstift, hårsnoddar och en typ proteinbar/måltidsersättning.
Och jag tänker dessutom beklaga mig över leveranstiden. BEDRÖVLIGT. Aldrig har en box varit så sen. Tydligen har dom bytt leverantör? Jag gissar till postnord. T_T
Från Apotea beställde jag lite småsaker till Alex. Men även en ny handkräm och en ansiktsmask. Båda från Therese Lindgrens serier. Båda fick tummen upp. Hade önskat att handkrämen doftade lite mer. Ansiktsmasken blev jag positivt överraskad av! Använder den som nattmask varannan dag. :)
Haha, fick så varma barndomsminnen när jag såg att Alex hade lagt in mina gamla Sailor Moon gubbar i sin leksakssamling. <3
Frågade Alexander vad i hela fridens namn som har hänt med våran hallspegel....
... men han kunde inte se problemet.... xD
I lördags kväll lyxade vi till det hemma med varm choklad och film. Vi testade Fjällpralinens chokladdippers. Man värmer bara två dl mjölk och rör ner chokladen. SÅÅÅÅÅ gott! <3
Speaking of att lyxa till det framför TVn. <3
Sjuklingsgos framför Bolibompa. <3
"the littlest feet leave the biggest footprints in our hearts"
Vardagslyx är att få välja fruktstång helt själv från godisskåpet. <3 ;)
Och med en bild tagen i morse på en nästan nyvaken Alexander avslutar vi dagens bildbomb. Nu ska jag snart spana in nya serien Stockholmspolisen på fyran. Jag är ju en sucker för dylika program. ;)
 
Laters! <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress