Sanna Siljeström

Instafriendly version av livet
Long time no see! Igen. 😅

När jag var här inne sist, för två veckor sedan, spydde jag galla över livet. 
Vi kan ju säga såhär; Det blev inte bättre efter det. 😛
Motgång följdes av motgång. Det är krångel i livet, med lägenheten, med sjukdomar, med... faktum är att jag tror ALLA aspekter av mitt liv just nu styrs med järnhand av Murphy. 
 
Men, jag tänker inte beklaga mig mer. Utan istället för att kverulera tänker jag köra en såndär "instafriendly" version av dom senaste två veckorna i bilder. Där man, om jag inte hade sagt något annat innan, hade kunnat trott att livet bestod av sol, god mat, choklad och en nästan alltid glad unge. 😉😘
 
 
Solen har börjat hitta tillbaka efter en tids frånvaro. Hörde jag fåglarna kvittra vårvinter? I think so! 😍🙌
Vi har fått en REJÄL påfyllning med snö den här veckan. 👌 Jag är egentligen inget fan av snö. Men det är mycket bättre med massa snö än den där livsfarligt snorhala halk-isen som varit. 
Dessutom ligger påsken väldigt sent i år, så för turisternas skull hoppas jag att det åtminstone får ligga fram tills dess.  
😍
Några fler ego-bilder på undertecknad. Så ni inte glömmer hur hon ser ut. 😘
Och på tal om feta saker. Fettisdagen kom och gick, och självfallet klämde vi i oss så mycket semlor så att vi är less tills nästa fettisdag. 😅  Vi testade även en sk "kanelbullesemla". Herre JÄVLAR va gott! I vanlig ordning köpte vi hem från Nya Jonssons. 👌 
😋
Motorsågsmassakern, Funäsedition. 😅☝
Alex ville ha korv med bröd. Så han fick korv med bröd. Och då blev han förbannad. #tvåårslogik
Jag klickade hem nya chokladkaksformar! 😍 Var tvungen att testa dom direkt!  Här ovan har jag stänkmålat formarna med färgerna som syns till vänster. 
Chokladkakorna gjorde jag på Callebaut Gold- en karamellsmakande vit choklad. Min personliga chokladfavorit EVÖR. Den är så SJUKT god. Men tyvärr svindyr... 😩 
Uppepå strödde jag över finhackade mandlar som jag rostat i honung. 😋😍
Och det färdiga resultatet! Dom blev sinnessjukt goda. Och snygga. Tyvärr hade jag lite bråttom när jag skulle knacka ur dom ur formarna så bara en höll. Men dom skulle ändå ätas upp samma kväll, så det var ingen större förlust. 😉
Alexander upptäckte Disneyfilmen "Frost" i veckan. Nya favoritlåten är "Let it go" och han går runt med filten som klänning och sina strumpor som handskar och sjunger med. Han kan nästan hela dansrutinen från filmen. 😍 Om någon har en urvuxen Elsaklänning som passar en liten tvååring med storlek 90-92 får denne gärna hojta! 
Igår blev vi bjudna på grekisk middag sponsrad av min far. Om vi är peppade inför kommande resa till Korfu? Svar; ja! 
Det bjöds på pinnfri souvlaki, friterad klyftpotatis, grekisk sallad och hemmagjord tzatziki. 👌🏼😍 
Till efterrätt blev det brylépudding. 🍮
Alltså, minspelet VARJE middag. Han är en ritkig dramaqueen min son. Han ingen aaaning om vart han fått det ifån.🙄 *hairflip*
Några bilder från igår kväll när vi var ute och hoppade i snön och spanade efter skotrar på sjön. 😍
And  that´s that jag/vi hade att bjuda på från dom senaste veckorna. 
Nu ska dom här två tröttmössorna ta ett bad och sen bums i säng! 

God natt! 💖
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress