Sanna Siljeström

Semesteransökan
Nej, det här tappra försöket att hålla god ton i bloggen och inte va så jävla negativ är fasen omöjligt! 😭
I förrigår började jag ÄNTLIGEN må bättre från förkylningen/flunsan jag drog på mig kring alla hjärtans dag. Men tro fan jag vaknade igår och kände mig sämre igen. Och idag har jag börjat om på en ny förkylning och lilleman har börjat hosta och snörvla igen.  🤦🏼‍♀️😭🤧🤒

Jag
Ger
Upp.
 
Kan man ansöka om semester från vardagen tills det här eländet är över? 🤷‍♀️
 
 
Aja, i brist på något positivt att säga så tänkte jag helt enkelt skippa fortsatt kåsering och istället bjuppa på veckans bilder:
 
Morfar skämmer, i vanlig ordning, bort oss med massa gott fika. Denna gång blev lilleman bjuden på massa glass och munkar. 😍🍩🍧
Munkar var, och jag kvoterar "Jättä, jätte gått!" 😋 Och jag intygar. För jag råkade också smaka.😅🙈
"Men munkar är ju inte så LCHF!" tänker ni nu. Nej, det är det inte. "Har du slutat med LCHF?" funderar någon annan... Och nej, det har jag inte.
Meeeeen jag har haft svårt att inte "fuska" nu när jag varit så himla sjuk. 😓Även om jag försökt ge fan. 😅
Här på bilden lyxade jag och Alex till det med lite Ostchips. På tal om LCHF alltså.
På tal om att "Lyxa till det". Mitt sminklager började sakta tryta och Concealer, puder och brynpenna sjöng på sista versen. Klickade hem lite nytt, men satsade på budgetalternativ den här gången. Och blev positivt överaskad!👌🏼
Här har jag alla tre produkterna. Brynpennan är en gammal beprövad favorit. Men dom andra två var också super! Concealern va fantastisk! 😍👌🏼Det enda jag skulle kunna klaga på är att pudret inte gick att baka med, men jag såg att det fanns som löspuder också, så jag ska nog klicka hem ett sånt också så småning om.
Utomhuset. Sol och värme ena sekunden, ösregn och storm nästa. Rena rama Aprilvädret... 😮
I lördags for vi iväg till Alex farmor och farfar. Där det bjöds på massa gott fika. 😋
En av svärisarnas fyra katter, Figge.😻
Alex fick smaka sitt livs första strut. 😍🍦
Ja, och som om det inte räckte med att alla tvåbenta i familjens sjukdomar byter av varandra. Söndagen fick spenderas med att kasta oss iväg till Hede då vår katt, Harry, plötsligt började visa tendenser till urinvägsinfektion. 😿Vi kontaktade först en veterinär via en app (eftersom det ändå är ca 6 mil enkel resa), men han rådde oss att åka in ifall det var på väg att bli stopp i urinröret och då kunde bli akut.
Men det gick bra den här gången. Och efter en spruta antibiotika blev han piggare redan samma kväll.
Nu håller vi tummarna att det dröjer innan det händer igen. Både Harry och hans bror har fel på urinrören, så det är varken första eller sista gången det händer. Och det finns tydligen inget vi kan göra åt det.😔  
Men Harry hade klarat sig sedan 2015, så det är inte SÅ ofta det händer. 🤷🏼‍♀️  (Tack och lov och peppar, peppar. För räkningen på bara besöket ligger på 6K.. 💸)
 
 
Nej, ny vecka. Nya tag! 🤛🏼💪🏼
Den här veckan är det vecka nio, "stockholmsveckan". Roligaste, drygaste och farligaste veckan på hela året. 😅
Den har hittills inletts med att jag nästan var med i två separata bilolyckor för att folk blandat ihop "utfartsregeln" med "högerregeln" och bara kört rakt ut från parkeringen på ICA, och missat mig med någon millimeter.. 😰
 
Och idag såg Johan två skidåkare som åkte längd med slalomskidor. 😅

Säga vad man vill om vecka nio. Den är sällan tråkig.    
Vi får se om jag överlever veckan ut. 😅🤷🏼‍♀️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress