Sanna Siljeström

Alex helg i bilder
Jag tänkte göra ett litet uppbrott från klagosjungandet här på bloggen.
Och jag tänker inte skriva om hur jävla miserabelt jag mår eller att Alex dragit på sig ännu en förkylning vars hosta hållit hela familjen vaken i snart två nätter trots hostmedicin.

Istället tänker jag visa delar av vår underbart mysiga helg i bilder. :)
 
Igår tog vi en spontanare till Källar´ns lekland i Ramis så Alex fick leka av sig lite trots styggvädret som var ute.
Har varit och handlat "Kojv, äpplä å potatis" :)
Sköter liften
En sleten mamma fick också vara med.
Kör pistmaskin å åker "akaaana" (rutchkaka - reds anm)
Undersöker Mickelinas gryt.
Det var två andra barn där som blev väldigt kära i Alex och lämnade honom knappt en sekund. xD Men han var nöjd å glad som fick vara med å leka med så stora barn. :D
Efter besöket i Ramis la jag fram förslaget att vi skulle köpa hem fika för glasspengen Alexander fått av sin morfar. "Jaaa! Tååååta, tååååta!" kvittrade en skittrött Alex i baksätet. Sagt och gjort, en kvart senare knatade vi in på Hemma hos Edith och Alex fick själv peka ut vad han ville ha.
Mycket nöjd och glad Alexander! Som åt upp HELA (!) tårtbiten. :O
I går kväll fick vi sms av en av Johans arbetskollegor som frågade om vi ville ha en gammal rutschkana. Självklart svarade vi! :D
Alex ÄLSKAR sin nya "Akaaana" <3
Idag fick jag ett ryck och bestämde mig för att kasta ut (läs=spara för framtiden?) vårt groteskt gigantiska, men ack så fantastiska, skötbord. Det blev gaaaanska stor skillnad utrymmesmässigt på toa efteråt. ;D Nu får vi se om vi klarar oss utan det eller om det kommer upp igen. xD
Och så avslutar vi med ännu en sockerchock. Don´t judge! Gossebarnet väger ju bara 10,5 kg. Vi måste ju försöka fläska på han på nått sätt så han överlever vintern. ;D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress