Sanna Siljeström

Om en märklig magsjuka och resten av veckan i bilder
Dagvillheten nådde just sitt esse när Johan fick rätta mig och säga att det inte alls är lördag idag som jag trodde, utan det är tydligen söndag?
 
Vad hände?! Jag tappade en hel dag! 😱
 
Jag skyller på att jag legat nära på golvad sedan natten mot fredagen. Vaknade vid två och mådde såååååå illa. Något jag märkt händer ibland när jag ätit för dålig eller fettfattigt till middag sedan jag började med periodisk fasta för snart två veckor sedan.
 
Men när jag vaknade igen dagen efter mådde jag fortfarande illa. Och sen blev det bara värre och värre tills jag nästan fick be Johan komma hem från Jobbet, för jag visste inte hur jag skulle kunna ta hand om Alex. Så, då förstod jag att det rörde sig om magsjuka och inte matbrist. 😓
 
Jag är ju en av dom där sällsynta människorna som är lite mer resistenta mot magsjuka än andra. Och när jag väl får det så är det väääääldigt sällan jag spyr eller får diarré. Utan jag mår helt enkelt bara FRUKTANSVÄRT illa. 🤢
Vilket är lite krångligt, eftersom jag vet att jag smittar (om än inte alls lika lätt som dom som exploderar kroppsvätskor). Men det är vääääldigt svårt att räkna ut när dom där 48h startar och man sedan kan förklara sig som "smittfri".  
Nu håller jag alla tummar och tår att resten av familjen inte är smittade! 😩
.
Nä, nog om magsjukor!
Istället tänkte jag, eftersom det tydligen är slut på veckan 😉, dela bilderna från veckan som gått.
 
Ute och springer av oss lite energi. Det har varit ganska varmt ute mellan varven! Skarvarna, bergen ni ser bortanför Alex, är till och med snöfria! Och tydligen Anåfjället också. Snacka om brittsommar! 😍
Bus 😍
Alexander fick paket från sin mormor och morfar med en superfin ny t-shirt och två nya bilar till samlingen. 💖 Försökte ta bild på Alex när han hade tröjan på sig. Men av dom 8387468736485638746973765 st bilder jag tog, var samtliga suddiga. 😅 Det börjar bli OMÖJLIGT att fånga ungen på bild. Han står ju ALDRIG still. 😱 
Vilket också ger er en förklaring på varför han alltid sitter och äter på 90% av alla bilder.😂 Då sitter han fastspänd. 😉
På tal om paket, min favorit brun utan sol tog slut så jag gjorde en beställning på Apotea. Klickade dessutom hem lite godis, pofiber (det va slut på affären) en till LCHF-vänligare sylt och ett rosa band. 💗
På tal om LCHF-vänligare godis. Konsum hade fått in en ny frys med lite "nyttigare" glass. Har hört mycket delade meningar bland LCHFare om Lohilos glassar, då dom innehåller socker. Men jag jämförde kolhydratsinnehållet med glassen jag brukar köpa från Nick´s (som dock är helt sockerfri) och det skilde inte supermycket vid en snabb koll. Så jag bestämde mig för att testa.
Dom var såååå goda. Tyvärr. 😅 Så nu är det ännu svårare att inte "unna sig" lite oftare än man borde. 🙈
Fick en bukett av världens finaste fästman.💖 Tror han märkt att jag känt mig lite nere.
Besök hos Dr Ojsan. 🤕😉 
Alexander lagar mat. 😂 Visste inte riktigt hur jag skulle reagera. 😅😱😘
Ute och kramas och njuuuter av solen. 😍
Och med en bild tagen på en promenad i torsdags tackar vi för oss den här veckan.
 
Laters!
 💋
 
Anonym

Men Alex.. Du måste varva ner med nappen hjärtat..vill ju se hur du ser ut utan ❤❤❤❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress