Sanna Siljeström

Worth it!
Ketoflunsan slog till HÅRT den här gången. Åh jisses va kasst jag mått. Har knappt orkat hålla ögonen öppna, och när Alex varit på dagis har jag mer eller mindre sovit mig igenom dagarna.   
Jag testade att köra striktare LCHF veckorna innan kalaset, och såhär i efterhand kan jag känna att det var en idiotisk idé. (Även om jag gick ner 2(!) kilo på dom två veckorna!)
 
Men men, det var väntat, det var självförvållat och det var värt det! 😋😉
 
 
Socker-bakis botas med mer onyttigheter och lite pampering. 😍😋 Världens enklaste mellis/efterätt; varva 100g Njies propud Vanilj och 100g propud chokladboll. Toppa med vispad grädde! Ca 12-15 kolisar. (Men typ 500kcal... 🙈 Såatte... Let´s just say att jag inte längre gått ner 2 kilo...😜)

Ansiktsmasken är från skin79 och heter "Dark panda". Fungerar helt ok. Men jag föredrar den som heter "Dry monkey" från samma serie.
Lite spontanshopping från Apotea. Jag har länge önskat mig en örontermometer, och enligt alla recensioner och läkarrekommendationer så skulle tydligen den här vara bäst. Så när jag såg att den hade sänkt pris på Apotea var jag bara tvungen att köpa den.
Sen råkade det, i vanlig ordning, följa med lite LCHF-vänligt godis till mig, och lite godis till Alex.
Nick´s nya kexbar med smak av pepparkaka var inget att hurra för tyvärr. Den var GOD, men den smakade knappt någe pepparkaka. ☹
På promenad i månskenet.
Alex har fått årets första chokladkalender. Kunde inte låta bli att köpa när jag såg den på ICA. I fjol var vi för långsamma och vi fick leta med ljus och lykta efter kalendrar. 😱
Månadens glossybox dök upp också. SÅ bra. Fick en bodybutter, ett trutvalla, ett schampoo, en pore-strip och en sheet mask. 😍
Det flytande läppstiftet hade, för ovanlighetens skull när det gäller glossybox, en fantastiskt fin färg! Jag fick färgen crush, och det var verkligen den perfekta nude-nyansen på mig som hade en ljusare BUS-brännna.
Dessutom gillade jag formulan, inte alls lika uttorkande som många andra liquid lipsticks jag testat. 👌
Snön smälte bort, solen värmde, men Alexanders utomhusfobi består. 😴 Jag har officiellt gett upp samtliga försök att få ut ungen igen innan det blir sommar. Det är inte värt att spendera 20 minuter på att klä på en vild, fäktande, rabiat unge för att vara ute i 5 minuter.  
Något Alexander tycker är betydligt roligare än utomhuset just nu är BAJS. Det är tydligen det mest intressanta, roligaste och häftigaste som finns. Och eftersom jag själv fastnade i kiss-och-bajs åldern så tycker jag det är så SJUKT underhållande. 😂 Här sitter vi och läser "Alla bajsar" som alex fick i födelsedagspresent av sin gudfar och Sara. 😆👌💕💩
🤡
Det har varit såååå fint hela veckan. Men kylan kom tillbaka. I morse när jag klev upp var det 16 minus.. 😱
Och så avslutningsvis måste jag ju visa upp den här fina lyktan som Alex har gjort alldeles själv på föris. 😍 
 
 
 
Nu ska jag gå laga middag åt familjen, och sen sova av det sista av ketoflunsan.
I dag är det 4e dagen jag mår dåligt, så jag håller tummarna att det vänder snart.. 😓
 
 
Trollkatt

Håller helt med om att det är värt vissa gånger med att få trycka i sig saker, vare sig man följer en kost för vikt eller hälsa, eller både och. Min kost är ju sinnessjukt strikt, men min plan är att i jul...DÅ...som jag längtar efter tunnbrödstut :-D...med gluten, för de jag smakat utan är inte alls lika goda. Så får man bara ta det som kommer efteråt helt enkelt och återgå till kosten sedan.

Svar: Precis 👍🏼👌🏼 Fast det är på gott och ont. Jag tycker det är bra att jag blir så nedrans dålig, för då ger jag helt enkelt fan i att äta kolhydrater, för det är oftast inte värt att vara halvdöd i influensasymptom i en hel vecka. Men så kan det kännas ledsamt också, som när vi ska till grekland i vår och jag gärna vill äta ALLT när jag är där. Då får jag räkna med att må dåligt och vara trött och deprimerad heeeela resan. 😞😭
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress