Sanna Siljeström

Höstlovet så här långt
Så var det höstlov i vårt avlånga land, och byn fylls tillfälligt åter med turister.
Inte för att jag personligen märkt av dom direkt. Vädret gick från dåligt till sämre och den decimeterhöga snön och alldeles för många minusgraderna har nu bytts ut mot regn och plusgrader. Vilket resulterat i ett utomhus till hälften täckt med livsfarlig is och hälften dyngsur slask. 
Alexanders vägra-gå-utomhusande är nu fullt förståeligt, och jag har nog fått en släng av samma sak.
Barnet tvingas som tur ut på förskolan. ;D Så han luftas lyckligtvis ändå. Tillskillnad från hans mamma som under tiden hellre ligger och sover och netflixar på soffan.
 
Tänkte bryta traditionen med veckan i bilder och dela med mig av bilderna från veckan så här långt redan nu. I morgon är det nämligen allhelgona extra lördagsöppet i Funäsdalen, så vi tänkte försöka ta oss ut på det. :) Så med risk att det blir många bilder då, tänkte jag att det var bäst att tömma kameran redan nu.
 
 
Jag i årets halloween-outfit. ;) I call it the resting bitchface. Mer kreativ än så här har jag varken hunnit eller orkat vara i år. Tyvärr. :(
På tal om halloween, Johan vann en fototävling på ICAs facebook! Och vann....
En hel påse, knökfull med massa läsk, godis och annat kul!
Vad sägs om lite Spindelkroppar (blå potatis) eller trollnäsor (sötpotatis)? xD
Eller varför inte Vampyrtänder (Vitlök), Varulvsögon (tomater) eller mumieögon (mandariner)? xD Haha, så himla kul! Allt är ICAs egna sortiment, så jag gissar att det finns att köpa på ICA. Rekommenderar er verkligen att testa blå potatis om ni har knoddar hemma. Smakar och tillagas som vanlig potatis, men den är verkligen BLÅ.
På tal om att laga mat. Igår lyxade jag och Alex till det med LCHF våfflor till lunch. Så gott!  
Jag har spontanshoppat lite den här veckan. (Skyller på tristress) Bland annat det här som dök upp igår. Vitaminer. Dels för kropp o knopp och dels för håret. Har någon av er testat priorin? Tyckte ni det funkade?
Jag velade länge innan jag köpte det på grund av priset, men med ett hårfäste som, efter en graviditet och amning, påminner om en 85-årig gubbe- kände jag mig ganska desperat. Jag har läst mycket gott om den och det är många frisörer som tipsar om den. Så jag håller alla tummar och tår att det fungerar.
Förutom vitamnierna följde även den här med. :D Babblarna har kommit ut med schampo, balsam, badskum m.m. (Köpte på apotea.se)
Vi testade förstås direkt! Badskummet fick godkänt! Mycket bubblor, och dom höll hela badet!
Idag for jag och Alex till museet för att komma ut lite. <3
Först var vi själva en stund, men sen kom en massa andra knoddar! Så det blev full fart. :D
En glad mamma och en mycket trött Alexander på väg hem igen efter ett par timmar på museet.
 
And that´s that från veckan så här långt. Vi får se om det blir någe mer att bjuda på efter helgen. ;) Nu ska vi laga mat och sen dra iväg en sväng till Alex farmor och Farfar.

Laters! <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress