Sanna Siljeström

Fars dag i bilder
Inte helt oväntat så hade vi en fantastiskt mysig fars dag igår. 😍❤
Och jag tänker helt enkelt visa upp den i bild;
 
Min egen pappa bor ju ungefär 65 mil härifrån. Så även om jag gärna hade velat dyka upp på en fika så fick hans farsdagpresent, bestående av hemmagjorda chokladpraliner, åka med postnord i stället. 😋
Jag gjorde två sorters praliner denna gång, dom här har smak av baileys..
Och dom här av messmör! Blev såå goda!
Önskar jag hade skrivit upp hur jag gjorde messmörsganachen! För, i vanlig ordning, när jag håller på i köket så kan jag ju inte hålla mig till recept utan ska promt hålla på och höfta. 🙈
Det blev även en liten presentask till Svärfar. 😋

Eftersom ni är flera som frågat;  
Askarna köper jag in från pralinaskar.se
Loggan har jag målat/designat helt själv och sedan beställt på små klisterlappar från smartphoto.
Choklad, pralinformar och chokladfärg köper jag från Chokladfackhandeln Marron.
Självklart var det inte bara pappa och svärfar som fick paket. Alexander hade gjort ett paket till sin pappa också förstås! 💕
Han fick en burk lyx-lakrits från Johan Bülow. 😉
Gårdagens Mamma.
Efter frukosten for vi direkt iväg hem till Johans pappa på fars dag fika.
Haha, den här ungen består nog snart av tårta. Typ 4e helgen i rad nu? Och nästa helg lär ju folk förvänta sig att det finns tårta också, så då blir det väl ännu mer tårta. 🙈
Alex kusin, Linnéa, kom också förbi tillsammans med sin mamma. Så efter fikat blev det fullt ös medvetslös på dom två. Ljudnivån var i klass med en rockkonsert. Men dom lekte med varandra på ett sätt jag inte sett innan. Dom underhöll varandra och lekte tillsammans! Dom har ju ifs lekt "tillsammans" sedan dom var typ spermier, men då snarare lekt med olika saker var för sig i samma rum.
😍
Efter massa bus och spring och farfar började bära undan fikat som stått framme en stund blev Alex förskräckt och lyckades övertala Farfar att ta fram tårtan igen. 😂 Tro fan ungen tröck i sig två bitar till. 🙈
Och sen började sockerkicken om på noll och det blev full rulle igen! 😂
Alex somnade gaaaanska fort sen när han kom hem. 😉👌
Nyvaken lilleman leker med pappa medans mamma Sanna åkte iväg och "lagade mat". 😉
Fint skaré va när de är fars da! 😋
Och det var allt jag hade att bjuda på den här gången!
Nu ska jag fortsätta gå och nojja mig över den stundande 30-årsdagen, mina gråa hår och avsaknaden av botoxkliniker i Funäsdalen. 😉

Vi hörs snart igen!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress