Sanna Siljeström

Midsommarafton 2018
God fortsättning!
... Eller vad man nu säger såhär dagen efter midsommar? 😅 
Jag sitter och pustar ut efter en lång arbetsdag och efter att ha lagt en HYSTERISK övertrött Alexander. Han har varit, trots att jag trodde att det var omöjligt, snäppet ännu mer lättretlig och agressiv än vanligt dom senaste dagarna... Och nu under kvällens tandborstning insåg vi plötsligt efter en snabb undersökning att han hade FYRA nya tänder på g! 😱😵 Inte konstigt att han varit på humör. 
Jag trodde faktiskt att han hade fått alla tänderna för ett bra tag framöver, men då trodde jag tydligen fel. 
 
Hursomhelst, det var ju inte Alexanders tänder det här inlägget skulle handla om. 😉 Det var ju midsommar  igår. Det var snorkallt, blåste storm, ömsom ösregn ömsom duggregn... Som det ska vara på midsommar alltså. Tydligen. Det är viktigt att bibehålla traditioner. 😅 

Undertecknad var mycket sliten efter en mycket intensiv jobbstart, Johan var hängig efter en förkylning, och satans avkomma... Eh jag menar Alexander... var, av förklarliga själ, inte heller på humör. Så midsommarafton blev kanske inte den roligaste. Men vi hade ganska mysigt ändå! 😍
 
Årets midsommar fotd. Smink å lösfransar var ju bara å glömma. Om man inte ville se ut som Alice Cooper 😅 Så det blev kanske den tristaste midsommarsminkningen genom tiderna. Jag hann ju slänga på en fuskbränna iaf, så en såg liiiite fräsch ut... På håll... Om man kisade 😉
På morgonen lyxade vi till det med räkmacka. 😍 
Och jordgubbar förstås 😍😋
Härliga 7 grader i "solen". Fantastiskt! Kändes snarare som -10 i blåsten... "Men det finns inga dåliga väder!" kvittrade jag i hopp om att peppa resten av familjen och drog på mig långkallingar, ett par extra tjocka byxor och tre par tjocktröjor medans pappan i familjen rotade fram Alex vinterkläder. 😅
Välklädda och klara!
Midsommarfirandet var, i vanlig ordning, på bruket i Ljusnedal. Där det faktiskt, trots ett så långt ifrån ett behagligt väder man kan komma, dök upp en hel del folk. 
Alex tittar på när dom större barnen klädde stången. 
Det tog väl ca en kvart innan vi, trots alla kläder, höll på att frysa ihjäl. 😂😅
Den superstora hoppborgen, som vi sett fram emot att låta Alex testa för första gången, kunde inte blåsas upp på grund av blåsten.... Lyckligtvis var Alex glad ändå, för dom hade ju gungor! Alex ÄLSKAR att gunga. 💖
Resning av fallossymbol. "Va liten den ser ut" Tänker ni nu. "Thats what she said" svarar jag. 
Näää, men skämt å sido. På grund av stormen kunde dom inte resa den fullstora stången av säkerhetsskäl. Som dom reste en liten barnstång istället. 👌 
"Åååååh va kul med sång å dans"... Tänker nog Alex här... ? 🙃
En mycket trött lilleman. 💖
Efter första dansen packade vi ihop oss och åkte hem och värmde oss med lite varm lunch och tända ljus. Sen blev det en lååång sovstund för Alex. 
Kvällen avslutades med grillning med grannarna! Och jag måste klappa mig på axeln! Jag höll min LCHF-diet heeela dagen. 💪 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress