Sanna Siljeström

Bitch, I'm SHOOK!
Eftersom vikt och viktsnack är något som verkar få nära och kära och nästan hela Sveriges befolkning att se rött nu för tiden så har jag, med avsikt, inte skrivit om det i bloggen på ett tag. Mer än att, som i förra inlägget till exempel, beklaga mig över att vågen gått upp. Men idag tänkte jag göra ett undantag. (För er som absolut inte vill läsa om sånt så hittar ni istället veckans "Veckan i bilder" lite längre ner)
 
Vad sagan inte förtäljde när jag beklagade mig om viktuppgången var att anledningen till den inte var en onödig massa "Cheatdays", utan för att jag för ett ganska bra tag sedan fick nog med allt som har med kaloriräkning att göra och helt enkelt slutade.

Och för att göra en ännu längre historia kort, jag startade veckan med en Shakefasta, och avslutade den med att börja med liberal LCHF.
 
*Paus för att alla som tjatat på mig i hundra år att börja med LCHF istället för kaloriräkning ska sluta applådera/ himla med ögonen *
 
Anyway, jag var EXTREMT skeptisk i fredags när jag bröt fastan och kollade kaloriinnehållet på såsen som vi skulle ha till maten. Och då ska vi inte prata om all smör, olja, kokosmjölk... FETT FETT FETT. "Aaaaah! Abort mission, abort mission!" Skrek hjärnan medans smaklökarna och kroppen jublade av glädje. ;)
 
Nu har jag bara kört det här i 4 dagar, och jag har råkat fuska liiite 2 av dagarna. MEN vågen fortsatte neråt efter fastan, och inte uppåt som den brukar!
Biiiiitch.. I'm shook.

Nåja, jag återkommer väl med en rapport nästa vecka och ser om det går lika bra då. ;D
   
Till vänster har jag bakat egna tekakor efter recept från 56kilo.se Supergoda! Om någon har tips om något annat enkelt och gott LCHF-bröd får ni gärna hojta till!   
 
 
 
 
 
.
Nog om bantning och dieter!
I och med att jag körde en shakefasta så var veckan ganska händelselös. Jag hade helt enkelt inte ork att göra mer än nödvändigt. Och jag hade faktiskt svårt att ens minnas vad vi gjort öht den här veckan. Men några bilder fanns det i alla fall på kameran så jag kan, kanske lite random efter tidigare text, bjuppa på ett veckan i bilder:
 
Glassmonstret och livsnjutaren Alex svalkar sig i skuggan. <3  
I onsdags for Johan och Emil iväg med en arbetskompis och hämtade hem knoddarnas alldeles egna lekstuga! Som jobbarkompisen skänkte till oss, helt gratis. SÅ snällt. <3 Så nu har vi två mycket glada barn i kvarteret. ;D
Ute och klättrar med pappa Johan. <3
I lördags var vi på kalas hos kusin Linnéa som fyllde 3 år! <3  
Kusinerna<3 Alex i nya kläder han fått av mormor och morfar! :D Satt som en smäck! Tack! <3
Linnéa fick en rutschkana! Alexander blev skaaapligt avis. ;D
Efter barnkalas for vi hem och hade "Vuxenkalas" för Johan med grannarna. Mycket lugnt och alkoholfritt. För omväxlings skull. ;D
Efter maten försökte vi trötta ut Alex som, maa barnkalaset, fick flytta sin vanliga lunchvila flera timmar framåt och vaknade 17 istället för 14 som han brukar. xD Gick bättre än förväntat! :D
Och så avslutar vi den här veckans bilder med två bilder på min lilla glädjespridare från gårdagens middag! <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress