Sanna Siljeström

Om olika sorters chokladpudding
Pust och stön!
Vilken vecka.
 
 Precis som förutspått blir veckans bildbomb en aningens bildfattig... Och kåserandet en aningens innehållslöst. :P

Veckan har nämligen, i stort sett, bara bestått av jobb och vabb. Alex lyckades dra på sig någon magbacill som gav extremt aggressiva och ondskefulla bajsblöjor, och har därför varit hemma sedan i onsdags eftermiddag. Någon utomhusvistelse har det inte heller varit på tal om eftersom temperaturen ganska konstant legat mellan femton och trettio minusgrader hela veckan.
 
Men men, några saker hann vi med mellan svettiga blöjbyten och jobbande..  
 
Jag och sur-fisen <3 ;)
I måndags fick vi besök av biblioteket och det sista besöket i projektet "bokstart". Som vanligt var det barnbibliotekarien Erik Larsson, tillika min kusin och Alex gudfar, som kom och hälsade på.  Vill ni läsa mer om det fantastiska projektet finns en mysig intervju att läsa HÄR.
Inte nog med att Alex fick tre superfina nya böcker, han fick dessutom en gose-elefant! Som han direkt blev kär i <3
I torsdags var det dags för 18 månaders kontroll och spruta för Alex. Allt såg fint ut. Han pratar bra och kan det han ska kunna. Vikten var, per usual, inget att skryta med. Vikten går låååååångsamt uppåt. Och hans kurva skulle väl kunna liknas med när man gjorde svanhopp med Lara Croft i Tomb Raider från hög höjd ner på hård yta. (För er som, av någon outgrundlig anledning, inte förstår liknelsen - så går kurvan alltså snabbt utför)
Men det var tydligen inget att bry sig om. Barnet är ju långt ifrån undernärd. ;) 
Sprutan gick galant! Han rykte inte ens på ögonbrynet. :D Jag hade laddat upp med nappar, gosedjur och gott. Men inget behövdes plockas fram. Så morsk!
Som belöning för fantatsiskt besök på BVC fick Alexander testa chokladpudding för första gången...
.. och det var MYCKET uppskattat. ;D
Pappa fick också smaka lite. ;D
Men bäst var nog ändå efter-efterrätten. Vitlökssås. xD Haha. Lyckan att få sleva i sig det sista av vitlökssåsen! Och dessutom slog det mig just att precis den där vitlökssåsen, OLWs vitlöksdipp, hade jag som MAJOR craving när jag väntade Alex. xD
"Eeeh, älskling, vad har hänt med pepp...." -"DET VAR INTE JAG!"
Yeah right. ;) Någon hade svårt att hålla sig till 20dag knut.
Det närmaste ni kommer komma en "utomhusbild" den här veckan i bloggen. Kameran hade nog inte överlevt ett utomhusbesök. :O
Lite mys i soffan efter jag slutade jobba igår kväll. <3
Ja och så avslutningsvis en bild jag hade tänkt skriva ett helt eget inlägg om. Men jag orkade inte. 
Lång story kort: jag skrev en sk recension av namnlappars.ses strykfria namnlappar på deras facebooksida.
Jag skrev att det var en FANTASTISK produkt som jag kommer att fortsätta köpa många gånger om. Men att jag tyckte dom lossnade lite väl lätt i maskinen, trots att jag följt instruktionerna.

Några dagar senare blev jag kontaktad av kundtjänst på min e-post som önskade att jag hade kontaktat dom direkt och erbjöd mig kompensation i form av nya klisterlappar och dessutom klisterlappar man stryker på till dom kläder där lapparna envisas med att lossna. Fantastisk kundservice! Jag fick nya namnlappar helt gratis för ett värde av ca 700:- Supersnällt, verkligen. Trots att jag påpekade att jag inte behövde någon kompensation.
Om jag ändrade min recension? Nej. För nya namnlappar gjorde inte att dom fastnade bättre i tvätten.
Däremot skrev jag en tilläggskommentar i mitt betyg och hyllade deras fantastiska service.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress