Sanna Siljeström

Om snor och sportlov
Traditionsenligt inledde jag sportlovsveckorna med en rejäl förkylning.  
Jag har ignorerat symptomen i flera veckor i hopp om att förkylningen skulle försvinna. Men IKKE. Så efter påtryckningar från vänner och familj gav jag tillslut upp och sjukskrev mig i onsdags. Sen var jag heeeelt borta och orkade inget annat än att ligga i soffan och tycka synd om mig själv i tre dagar. Men nu är jag, med undantag från en envis nästäppa, fit for fight igen! 
 
Veckan har således varit lugn. Dom dagar jag faktiskt var på jobbet satt jag mest och såg ut som en fågelholk. Den förväntade folkstormen dök nämligen aldrig upp. Och sportloven har hitills kännts mer som mellansäsong än högsäsong. I alla fall på museet. När man åker genom byn eller är så illa tvungen att gå och handla... då jävlar märks det att det inte är mellansäsong. ;) 
 
Vi inleder veckans "Veckan i bilder" med en Alexander som "kan själv". ;D Det börjar bli mycket "kan själv".... T_T 
Äter vitlökssås med Evert. xD 
En MYCKET sjuk och sleten Sanna. 
Lyx! Älsk kom hem på rasten och servade mig med monster, glass, godis och lärre. :D <3 
Räddare i nöden. Kalorier räknas inte, i dubbel bemärkelse, när man är supersjuk. ;P 
Alexander har lagt i en helt ny växel när det kommer till att slakta nappar och jag kastar tamefan säkert en varannan dag. >_< Så i veckan klickade vi hem massa nya. Och Alex var helt salig när han öppnade paketet. xD 
Det gäller att ha rätt utrustning för rätt jobb. ;D lol. 
Jag ville ha glass för jag hade ont i halsen. Alex ville smaka.... han smakade hela. #momlife
Testar pappas nya termokängor. Lite stora än. Haha <3 
I lördags hade vi supermysig Taco och spelkväll med Emil, Sara och Erik. Kameran låg tyvärr bortglömd hela kvällen och det här var den enda bilden jag tog. :P 
Vädret har varit så sagolikt vackert i några dagar. <3
... I allla fall att titta på. ;) 34 härliga minusgrader vaknade jag till igår. Och sen har temperaturen varit för låg för att gå ut med Alex... Så vi har fått sitta instängda och njuta av vädret på håll. :( 
Igår fick Alex ett paket på posten från sin mormor och morfar. :D 
... med nya hot wheels  bilar! 
"Biiila biiiila!" sjöng han medans han lyriskt öppnade paketet. xD 
Och så avslutar vi med gårdagens solnedgång. <3
Nu ska jag gå och städa och packa i ordning inför jobb och dagis i morgon.
 
Laters!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress