Sanna Siljeström

Men nu jävlar!
... tror jag minsann mitt avtryckarfinger fått någon form av bokstavskombination. För jeeezus amalia vad bilder jag hade att gå igenom från den här veckan. :O 
 
Jag hade kortvecka på jobbet och för ovanlighetens skull hade jag både lust och ork att faktiskt hitta på saker! (Vilket jag nog måste tacka tidigare nämnda kosttilskott för) Och för att göra ett redan milalångt inlägg lite kortare så tänker jag helt enkelt hoppa rakt in i veckans på tok för bildrika bildbomb: 
 
I måndags tog jag och Alex lång sovmorgon för att sedan göra byn. Vi passade även på att svänga förbi lekstugan på jobbet (Fjällmuseet) för att leka lite eftersom jag ändå hade ett ärende dit. 
Alla djuren skulle borstas <3 
Alexander har lärt sig knacka. Och nu knackar han på alla dörrar innan han går in. xD Gulligt så man dör. 
Lagar och äter pära. <3 
På kvällen for vi åter igen in på byn och hamnade sporadiskt på en av byns många pizzerior. ;D Hur det går med bantningen undrar ni nu. Well. det har ju gått bättre om vi säger så... Men jag har inte gett upp beach 2018 än! xD  
Det var Alex första besök på en "restaurang" sedan han var en liten bebis. Han är nämligen HEMSK vid matbordet, så jag har helt enkelt inte velat utsätta övriga middagsgäster för onödigt lidande.
Och det gick väl lite som förväntat. xD Skrik, gap, matvägran och matkastning. Så jag fick dra fram telefonen och låta honom leka med bolibompa-appen.
Alltså, VAD gjorde föräldrarna innan smartfånens tid?! Jag fattar inte! Band ni fast barnen utanför? Lät dom sitta kvar i bilen? Eller sket ni helt enkelt i att äta bland folk fram tills barnet var stort nog att fatta kommandon som "Nej!" och "Ketchup ska vara på tallriken och inte i håret!" ?
Efter middagen åkte vi hem och målade en teckning till mormor och morfar... 
... som skickades ner till Strängnäs tillsammans med en chokladask från fjällpralinen! Nettan hade gjort en alla hjärtans dag ask som jag helt enkelt inte kunde låta bli att köpa. Chokladpraliner med nötkräm, chili, prosecco/jordgubb och Baileys. (Ja, jag köpte en ask till mig själv också ;)
På tisdag morgon efter frukost och tvagning tog vi en promenad till ICA för att posta paketet till mormor och morfar. 
Gotrynet
Alex springer alltid i förväg för att försöka smita in till Ylva och Tage. xD 
Och SÅHÄR kul var det att vara ute på promenad med mamma. xD 
I tisdags var det ju dessutom fettisdagen. Så jag slog på stort och bakade (!) semlor. Från grunden! Kors i taket! 
Alex hjälpte förståss till. <3 
Sen bjöd vi över Emil och Linnéa och åt semlor så det sprutade grädde åt alla håll. (Mest från Alex håll... Eftersom han kastade grädde.. Och smorde in håret... I vanlig ordning)
En får ju inte glömma bort att slänga in lite egobilder på sig själv då och då så ni inte glömmer hur jag ser ut. ;D  
I onsdags var det alla hjärtans dag och när jag klev upp på morgonen möttes jag av det här. <3 En chokladask och en monster. <3 Asså gulle! <3 
Vi fick ett alla hjärtans dag kort från Alex också när han kom hem från dagis <3 
På tal om att få saker. :D Johan hade köp en SÅÅÅÅÅ jävla smart grej till mig i veckan. En "Tile". En liten fyrkantig grej man sätter på valfritt föremål och sedan kopplar ihop med telefonen. Och när man tappar bort saken med en Tile på så kan man via appen dels se vart den är via GPS, men även få den att ringa! Jag kan även via själva Tilen trycka på en knapp som får telefonen att ringa om det är den man tappat bort!! Så jävla bra! 
Han hade köpt den till min bloggkamera. xD För han var så himla less på att jag frågar 75 gånger om dagen om han har sett min kamera. xD Haha
Svårväckt barn. xD Här hade jag gått in på rummet, dragit upp gardinen, tänt alla lampor och letat fram kläder utan att ungen rörde en min. xD 
Inte bara svårväcktast i universum. Dessutom morgontröttast i universum. <3 ... Äpplet faller inte långt från trädet. xD 
Igår bjöds vi på strålade sol och fantastiskt väder! :D
Det blev en playdate med Emil och kusin Linnéa ute på gården. Där vi gjorde en superawesome pulkabacke ner för slänten. :D
Kusiner på cruising. ;D 
Linnéa testade även att åka lite längd. Hon var sååå morsk! 
Alexander, som inte har några längdskidor, fick åka lite pulka med pappa istället. ;D 
Alltså, ju längre man tittar på dom här bilderna desto roligare bli dom. xD Bådas enegri tog slut ganska precis samtidigt. Jätteslut. xD 
.. Meeeen efter lite köttbullar och makaroner var det full rulle igen. xD 
<3 
Mys med farbor Emil. taget imorse. För Linnéa hade tydligen tjatat sedan dom klev upp om att komma hit igen och leka så så fort frukosten var undanplockad här var det full rulle igen. xD 
Asså, dom här två! <3 
 
 
 
...
 
Ooooooch DÄR tog bilderna slut. 
Jag hoppas era datorer och telefoner inte dog av utmattning efter laddandet av alla bilder. xD Creds till er som tog er ända till slutet.
 
Nu ska jag gå och städa upp det sista, käka lite choklad och förbereda för morgondagen i väntan på att Johan ska komma hem från ett biobesök med grabbarna.
 
Nästa vecka har jag långvecka, alltså jobbar 7 av 7 dagar. Och sportloven drar igång ordentligt. Så hoppas inte FÖR mycket på några livstecken ifrån mig. xD
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress