Sanna Siljeström

Världsrekord trots karantän
2018 går härmed till historien som det året familjen Siljeström Grinde slog rekord i flest antal förkylningar under ett år.
Jag hann väl inte ens vara frisk i en jävla vecka innan jag igår kväll sjuknade in. IGEN. 😑 
 
Jag FATTAR inte.😤 Jag och lilleman har dessutom varit satta i ofrivillig karantän nästan hela veckan på grund av att gradantalen utomhus varit så pass låga att man fick frostskador bara av att titta på termometern. Och några eventuella baciller som suttit på Johan borde ju dött av samma anledning på vägen från bilen och in. 😅 
 
Aja, det är vad det är. Jag börjar ju jobba igen i morgon så jag hade väl oundvikligen (och traditionsenligt) dragit på mig en förkylning från alla turister innan jul ändå. 🤧 Let´s hoppas att man inte kan få två förkylningar samtidigt. För det kan man väl inte?🤔 Eller? 😭
 
Då ska vi se, veckans "veckan i bilder" inleds med en liten Tomte Nisse. 😍 På väg till Julfest på dagis. 💖 
På kvällen vid hämtning fick alla föräldrar komma och vara med på festen. Det bjöds på varm saft och pepparkakor. Sen sjöngs det och dansades kring granen. Supermysigt! 😍Och tack och lov ganska varmt och skönt. Till skillnad från.... 
... dagen efter, då kylan kom. 😅 Och tro´t eller ej, men det här var en av dom varmare graderna termometern visade. Det pendlade mellan 19 och 29 minus i 4 dagar. 😱
Men fint är det när det är så kallt! Synd bara att det knappt går att vara ute. Framförallt inte med en liten som vägrar röra sig. 😩 
Både i tisdags och onsdags medans Alex var på dagis passade jag på att slänga ihop lite julpraliner. 😍 
Det blev tre sorter. Saffran, pepparkaka och Baileys. 😋 
Slängde snabbt ihop en liten pamflett till aksarna som ska ges bort, så dom vet vad dom får. 😉 
Och färdigpackade och redo att skickas! 👌 Eftersom det alltid kommer frågor: Loggan har jag, precis som lappen jag la i asken, designat helt själv från grunden i Photohsop. Klistermärkena med loggan har jag beställt från smartfoto.se. Här är en direktlänk (Obs, ej reklam, ej sponsrat)  
Både i fredags och i lördags fick vi, TACK OCH LOV, främmande av kusin Linnéa och hennes pappa Emil. 💖 Alex klättrade verkligen på väggarna efter att ha varit instängd med mig i flera dagar. 😱 Johan jobbade skitskumma tider hela veckan och kom inte hem förens lagom till läggdags. 
Och det var det lilla jag hade från veckan. 😘  Nu ska jag lägga mig och vila en stund medans Alex sover middag i hopp om att samla lite extra energi inför jobbstarten. 
Vi hörs när vi hörs! 
 
Puss! 
💋
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress