Sanna Siljeström

Julstök i (sjuk)stugan
Snörvel, host och mera snörvel. - Det sammanfattar veckan ganska bra. 😓
Inte helt oväntat, och som jag förutspådde i mitt senaste inlägg, så föll vi som furor en efter en för Alex förkylning. 😷🤒 Och när jag trodde att jag omöjligt kunde må sämre och förkylningen borde nått sin peak så vaknade jag med öroninflammation. Tack Murphy, why not liksom. 🙄😓
 
Hur som helst, glad första advent allihop! 
Vi har, trots sjukdom, faktiskt haft en fantastiskt mysig helg och vecka med massor av julstök och allt som hör det till. Vi har dessutom kirrat alla julklappar och hunnit fixa årets julkort. Så nu kan vi bara luta oss tillbaka och njuta av julstämningen utan stress! 🙌 SÅ JÄVLA SKÖNT. 
 
 
En liten sjukling som leker "koja" i sin stora säng. Som vi nog kommer att bli tvungna att byta ut spjälsängen mot snarare än senare, då lilleman börjat klättra ur spjälsängen den här veckan. 🙈 Aja, ungen är ju ändå 2 och ett halvt år snart. Så det är väl på tiden. 
Vi städar alltid fram julen första advent helgen. Vilket förstås måste göras till tonerna av julmusik och med en traditionsenlig paus för pepparkakor och glögg. Så jag slängde ihop lite LCHF pepparkakor till mig. 😋 Använde det här receptet från 56kilo.se. Dom blev supergoda! 👌
Klickade hem lite choklad som blev levererat i veckan. Eller... "Lite"var kanske att underdriva. Nästan 8 kilo 🙈 Plus en ny termometer då min gamla sagt upp sig. Så nu ska det bakas julpraliner till jul! 😍
Den första december var det äntligen dags för lucköppning! Lilleman har tjatat vareeeenda dag sen han fått sina kalendrar att börja öppna. 😅 
Efter första luckorna var öppnade och frukosten var inmundigad så var det dags att börja julpynta lägenheten! 😍
En Giffel under granen. 😻
I år valde vi att plocka fram granen också när vi ändå höll på. Och Alex var sååååå morsk å hjälpa till att klä den! 😍
Glögg och pepparkakspaus. 💖
😅 När mamma försöker fota när man sitter och myser under nya filten. Som är en värmefilt! Man kopplar in den i vägguttaget och så blir den varm! FANTASTISKT! 
Efter julstöket i lördags var vi äldre i familjen ganska sopslut och redo för sängen. Men det brydde sig ju knappast Alex om, utan krävde att underhållas ända tills det faktiskt var läggdags😉 Så vi packade vagnen och drog ner på byn där det var julskyltningslördag. 
Vi fick träffa Bärra Blåbär, Mickelina och lilla Lo. 💖
Dom kom och kastade ut MASSOR med godis till alla barnen.
"Gaaadis, gadis!!" kvittrade en alldeles lyrisk Alexander när han sprang runt och försökte plocka så mycket han kunde och stoppade ner i våra fickor. 😍  
När godiset var slut fick alla Barnen följa med maskotarna till toppsport. 
Där fick alla barn, förutom att hälsa på och kramas med alla maskotar, ett varsit paket! 😍💖
Alexander fick ett paket med en stor sjal i. Perfekt att leka "spöke" med. 😉 
Även idag blev det julfeeling på byn när vi åkte och skulle kika på nyrenoverade OKQ8. För där satt ju självaste TOMTEN! Vi hann knappt blinka så hade Alex kutat ifrån oss och hoppat rakt upp i knät på tomten. 😅 Oj oj oj, vilken lycka! 💖
Och med ett glas fyllt med Vasa bryggeris senaste tillskott "skumtomte" (som smakade precis så skumt som det låter) säger jag skål och tackar för mig för den här gången!
 
Nu ska jag gå och glo på jul-tjej-film nummer sjuttiofem den här veckan på netflix och försöka sova lite. 
 
God natt! 💖
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress