Sanna Siljeström

Om min trasiga mus och annat onödigt vetande
Först och främst; TACK.
Tack snälla för gensvaret på mitt senaste inlägg. Vad glad jag blir att ni ändå är ett gäng som tycker om att läsa min blogg och som faktiskt läser. Jättekul, verkligen. 🙏💖
 
Det har varit en bra vecka så här långt. Inga direkta katastrofer varken i privatlivet eller på jobbet som min trötta överarbetade hjärna behövt processa. Så skönt. Jag känner mig fortfarande som att jag har ett IQ jämförbart med en frukostflinga, och att någon form av kopplingscentral i hjärnan tagit långledigt.
Men jag känner mig liiite piggare och lite gladare. Nästa steg är att försöka komma ut och komma igång med mina promenader igen. Jag VET ju att det gör så mycket för välmåendet. Men jag är ju så grönjävla lat. Och all form av träning är fan tråkigare än att titta på färg som torkar.  
 
Hursom, det här inlägget skulle egentligen upp i onsdags. Men min datormus havererade i måndags och INGEN av mina datanördar till kompisar/grannar hade en till övers. Så jag har inte kunnat använda datorn förens idag då min nya mus dök upp i brevlådan. 
Var förstås tvungen att testa hur bra den fungerade direkt, så jag passade på att redigera lite random bilder från veckan;
 
Mycket trött mamma ligger och vilar innan barnet vaknar. 😴
I måndags lyxade vi till det med kesoplättar till lunch. Passade på att testa kokosolja för första gången. Har läst så mycket bra om den så jag köpte hem en burk från ICA i veckan. 
Alex fick sina plättar med massa grädde och sylt. Jag åt dom met ett flak smör och ett ton ost. 😉😋
Jag vet ju att ni är ett gäng som undrar hur det går med LCHFen. Jag kan ju skriva lite mer om det nån gång, men kortfattat; Vågen står still. Men kroppen mår väldigt bra! Jag är mycket piggare. Och för första gången i mitt liv har jag faktiskt orkat träna lite. Med betoning på just LITE. Jag gör plankan varje dag för att stärka muskulaturen i ryggen efter tips från läkare. Jag hade för några månader sedan så GRÖNJÄVLIGT ont i ryggen att jag varken kunde ligga, sitta eller stå utan att böla av smärta. Men sedan jag började med att göra plankan varje dag så har jag faktiskt inte haft ont alls! Och som bonus har jag vad som börjar kunna kallas för magmuskler också. 😉 Jag klagar då inte! 
När vi ändå pratar ytligheter så kan jag väl ändå passa på att visa upp månadens Glossybox. Helt okej box, i vanlig ordning. 😍
I samma veva som glossyboxen kom så fick jag hem ett paket med akutbeställda ytligheter. Då flera favoriter och tillika MÅSTE-HA-produkter var nere på dom sista dropparna var jag tvungen att bryta mitt köpstopp för att fylla på.  
 
 
 
...
Ja, jag vet. Några av er jublar; "Jeeeey, självsvält, självisar och ytligheter!" Men en hel del av er är inte ett dugg intresserade och läser mycket hellre om bloggens egentliga stjärna; Alexander. 😉 Så till er passar jag på att klistra in ett helt gäng bilder från i tisdags när jag och Alex tog och vandrade den 1,5 km långa KulTuren "Bäverstigen
 
Bäverstigen startar nere på Risnäset i funäsdalen. 
Spanar efter bävrar. "Titta mamma! Batten!" Jollrade en glad Alexander som lyckligtvis var så pass glad över att se vatten att bristen på bävrar inte störde honom nämnvärt. 😂
På bäverstigen finns en hinderbana för barnen. Perfekt ställe att rasta en överenergisk tvååring! 
Och det var det jag hade för idag. Vi hittade på flera roliga saker i veckan och i helgen händer det säkert massor av roligheter. Men dom bilderna får vänta till veckan är slut. 
 
Till then! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress