Sanna Siljeström

Om ett VAB-maraton och en oväntat dålig bantningsmetod
Alltså, fyfan för en vecka! 😵😓 
 
MÅNDAG: Johan vabbar med febrig Alex
TISDAG: Får höra när jag lämnar på dagis att dom på måndagen skickat hem flera barn med magsjuka. 
ONSDAG: Vabb, med en Alex som var lite lös i magen och jag befarade att det var tidigarenämnda magsjuka. 
TORSDAG: Alex förmodade magsjuka visade sig vara ett falsklarm så Alex är tillbaka på dagis... Men på dagen började jag må mer och mer illa....
FREDAG: Sjukskriven efter en lång natt vid porslinstronen. Johan vabbar Alex som inte får komma till dagis när vi har magsjuka. 
LÖRDAG: Jag är döende, Alex är piggast i universum.
SÖNDAG: (Alltså idag) : Smittfri men långt ifrån återställd återvände jag till jobbet. 
 
Ska man se det från den ljusa sidan så...
Hmm...
Nej.
Alltså, det finns fan ingen ljus sida. Tänkte säga att det var en snabb och bra bantningskur, men trots att jag inte ätit sen i onsdags visade vågen över ett kilo PLUS i morse. Alltså, skjut mig. 😭
 
Johan försöker underhålla en febrig Alexander genom att introducera super mario. 🤣 Gick sådär. Men det ska börjas i tid! 
Alex har haft en växtspurt och vips började han nosa på storlek 92... Som det visade sig vara en storlek vi hade nästan noll ärvda kläder i. Så det var bara att lägga en jättebeställning på H&M. ;D 
Även ytterkläderna behövde uppdateras med nytt regnställ. Hittade ett supersnyggt set för nedsatt pris från Lindberg Forsvik. Velade länge mellan storlek 90 och 100. Men valde 100 i slutändan så han skulle kunna ha nått att växa i.... Planen var ju kanske inte att han skulle kunna växa i det i flera år.... 😑🤣🙈
Äpplet faller inte långt från trädet? Alex försöker "sminka mig"  🤣
När jag var hemma och vabbade i onsdags slängde jag ihop lite chokladdoppade jordgubbar. 😍
Det är inte ofta jag orkar fixa både smink och hår. ;D (Jag HATAR att fixa håret. Fyfan så jävla tråkigt) Så det är klart en måste passa på att ta några irriterande sälfisar när man ser lite extra presentabel ut. ;D Tycker btw att silverschampoot fungerat helt ok! :D Håret håller sig hyffsat ljust och känns inte fullt lika gult som innan. 👌
🤓
Och så för att väga upp tidigare snygg-sälfisar bjuppar jag på ett stycke megasleten mamma-Sanna efter en lång magsjukenatt. 😷 (Hair still on fleek tho 🤣😉)
 
Sofie - 26, gift och gravid med lillasyster

Haha alltså förlåt men jag kunde inte låta bli att le genom inlägget. Du skrev det så sjukt komiskt så även om det varit en sjukt tuff vecka för er fick du fram det på ett roligt sätt i inlägget 😂

Svar: Haha, tack snälla! 😍❤❤❤
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress