Sanna Siljeström

Winter is coming
Fy, jag vaknade med ett skov. Det går så lång tid mellan gångerna jag får ont nu för tiden att jag nästan hinner glömma bort hur jävligt det kan vara. Den här gången verkar det mest sitta i bröstmusklerna eller den regionen. Jag fick knappt upp Lilleman ur sängen eller upp på skötbordet i morse. Jag har känt att det varit på gång hela veckan, och rygg, knän och nacke har krånglat ovanligt mycket. Och på det har jag nästan haft som feberkänslor. Aja, det är bara att gilla läget, det är ju inte direkt så att jag kan spendera dessa dagar liggandes under ett täcke och tycka synd om mig själv, vardagen måste ju fortsätta. ;D
 
Jag gissar att skovet har kommit på grund av dels stress, för jag har haft ovanligt mycket hjärnspöken och en rejäl självförtroendesvacka på sista tiden. Men sen så kan jag sätta en femma på att det är snö på G. ;) Min kropp reagerar ganska ofta vid väderomväxlingar, och förutom skovet så har mina läppar torkat ut och spruckit och min rosacea har blossat upp, till synes helt utan anledning. Vilket också är två klassiska tecken på att det vankas snöfall inom en snar framtid. :P
 
Det slog mig förresten nu att ni är många nya läsare på min blogg som antagligen höjer på ögonbrynen och tänker "vadå skov? är du sjuk?" och det är fullt förståeligt eftersom jag sällan skriver om det på bloggen. Inte för att jag håller det hemligt eller så, utan helt enkelt för att jag så sällan har ont och det sällan kommer på tal. Har väl nämnt det i förbifarten när jag pratat om min vikt och viktnedgång att jag har ondare när jag har mer hull på kroppen. Anyway, kollade en snabbis i arkivet och hittade det här inlägget där jag skrev lite mer ingående om det om någon är nyfiken: LÄNK (Spoiler alert- det är inte så spännande som det låter. ;) )
 
 
Oj, haha, jag skulle ju bara skriva några rader och sen bjuda på förra veckans bilder. ;D Bäst jag avslutar här och kör direkt vidare till bilderna, det är ju ändå bara dom ni vill se. ;)
 
En nyvaken Alexander.
Ännu en vecka med kasst väder. MEN temperaturen har varit hyffsad och det har varit uppehåll på dagarna, så det har faktiskt gått att vara ute en hel del. :)
Mammas sötnöt! <3 Haha, han är så söt i sina regnkläder.
Yeah, the naked truth. ;D Såhär ser undertecknad ut egentligen. 99% av dagarna. Jag vet att jag skriver det ofta men folk verkar inte tro mig eftersom jag har smink på mig på "alla bilder jag lägger upp". Jamen det är ju för att jag bara känner för att ta bilder på mig själv när jag har smink. xD
Leker med pappas skoter. ;D Det ska börjas i tid.
Det bästa med att det regnar så mycket; vi har egen swimmingpool utanför dörren! ;D
Vi fick hem en gigantisk beställning från matsmart.se i veckan. Jag har rekomenderat det hundra gånger och jag fortsätter rekommendera det. Helt osponsrat!
Ännu en hyffsad dag. Till och med solen kikade fram ibland! :D
Vem behöver en lekpark, sandlådor eller gungor när det finns leriga stenhögar? ;D
Det är fortfarande väldigt fina färger ute. <3 Men det blir tyvärr mer och mer brunt för varje dag som går...
Nya favoritleksaken? ;D
Några bilder på undertecknad.
I veckan fick jag hem en limited edition glossybox. Kunde inte låta bli att beställa när jag såg att det var i sammarbete med Maria Nila. Och boxen var sååå bra! <3  
I onsdags blev det två besök på hälsocentralen. Först på MVC för att mäta mitt blodtryck som varit lite svajigt ett tag. Och sen på kvällen blev det ett besök hos tandläkaren. MVC besöket gick helt klart bättre än tandläkarbesöket. :P Blodtrycket var en aningens högt men godkänt.
Tandläkaren fick jag för mig att gå helt själv till för första gången någonsin (på grund av tandläkarfobi). Och det slutade med en mindre ångestattack i tandläkarstolen och jag grät som ett litet barn. Yeah. Så det var tydligen en dum idé. ;P  Men jag är ändå stolt över att jag gick dit helt själv! Framsteg! ;D
Kollar på babblarna med babblarna. Det är MYCKET babblarna nuförtiden.
På promenad på väg till ICA. Ett höstklätt funäsdalsberget.  
Det är MYCKET rönnbär i år. Känns som att det blir en riktigt kall och jävlig vinter. :P
Två bilder från igår, det var helt spegelblankt på sjön. <3 Sååå vackert!
På vägen till affären går vi förbi en stor buske med röda vinbär som Alex ÄLSKAR. Men jag misstänker att han tycker dom är en aningen sura. xD
Eller va tror ni? xD Haha, men han ska då promt ha! <3
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress