Sanna Siljeström

Status
IMORGON: Är det äntligen fredag! Den här veckan har bjudit på höstrusk med regn och kyla som skulle göra den gladaste solstrålen depremandos. 99% av tiden har därför spenderats instängda i lägenheten.
 
JAG: börjar känna av tröttman igen. Regn och rusk betyder att jag gärna skiter i att gå utanför dörren och ta mina promenader. Inga promenader betyder en tröttare Sanna. Snark.
 
ALEXANDER: är som sagt i ett nytt utvecklingssteg. Dom är såååå roliga, för det händer alltid så himla mycket under dom. Sedan igår har han börjat "prata". Det låter som simliska eller hittepå språk. Men det låter som han pratar! xD Såååå gulligt. Inga nya ord än dock. Utan det är fortfarande "Titta" (Titta), "va ä dä" (Vad är det?), "Tidda däää!" (Titta där), "Ampa" (Lampa), "UFF UFF!" (Hund)  och "Babababa" (Babblarna). xD Han säger också "Woooooow!" och "ooouuj". Orden  Mamma och pappa verkar han helt ha glömt bort. xD        
 
IDAG: Har jag och Alex varit på BVC för en extra viktkontroll. Alexander har i stort sett vägt lika mycket sedan han fyllde 6 månader så för säkerhets skull går vi på regelbundna viktkontroller.
Dagens dom blev att han gått upp 500g sedan sista invägningen, vilket är för ca 3 månader sedan. Och det var ju inte mycket att skryta med. ;) Men BVC-tanten sa, precis som hon brukar, att han är en pigg och glad grabb som kommer att bli ett långt skelett. xD Vissa är mindre breda om rövven än andra helt enkelt. Och nu blir det inga fler kontrollvägningar utan vi ska bara gå på dom vanliga kontrollerna. :)
 
PÅ TAL OM BRED RÖV: jag märker äntligen av dom senaste veckornas 5-2 diet. Tyvärr inte riktigt så mycket som jag skulle önska. :P Vågen rör sig knappt och det är fortfarande SJU envisa kilon kvar till vikten jag hade innan graviditeten. Men det känns som att jag gått ner lite, och jag tycker det syns på kläderna. Och framförallt så känner jag mig snyggare och mer och mer bekväm med mig själv och min vikt.
 
OCH SÅ AVSLUTNINGSVIS: dagen i selfies bilder!
 
På tal om att känna sig bekvämare och snyggare. ;D Klart man måste få visa upp "Nya" kroppen lite. ;)  Jag har dock fastedag idag, så då är jag alltid lite... fastare i konsistensen så att säga. xD
Bästa med BVC-besöken: Lekrummet!
Alexander älskar lekrummet, så jag brukar åka dit på tok för tidigt så han hinner leka av sig lite innan besöket. :)
Alex vikt och längd. Huvud och längdkurvan är exemplarisk. Viktkurvan, not so much. MEN den går inte neråt, vilket är superbra!
Det mest irriterande är att han börjar bli svår att klä på. För han är lång men smal. Så alla byxor blir antingen för korta eller glider av. xD Han har storlek 80 på tröjor och bodys och typ storlek 74 i byxor.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress