Sanna Siljeström

Om höst, utvecklingssteg och en trasig Giffel
Hösten är här!
Äntligen säger jag, som är en av få som älskar hösten! ;D Jag vill nog till och med säga att det är min favoritårstid! I år känns det lite extra skönt, för nu kan man äntligen sluta vänta och hoppas på att sommaren ska komma hit. Med två, vädermässigt, riktigt värdelösa somrar i bagaget håller vi tummarna att sommaren 2018 blir lite mer att hurra för. ;) Tredje gången gillt.
 
Det har varit en lite småkaotisk vecka. Alexander har fortsatt vara lite all over the place i humöret, vilket jag beklagade mig över förra veckan. However, redan dagen efter jag skrev förra inlägget så insåg jag att dels var en ny tand på g och så såg jag i hans app att han dessutom precis äntrade ett nytt stort utvecklingssteg. Vilket kunde inledas med bland annat att barnet betedde sig elakt för att få uppmärksamhet.  Och det förklarar ju en hel del. ;)
Lyckligtvis gick han ganska snabbt ur den "elaka" perioden, och efter det har han mest varit klängig och i behov av mycket lugn och närhet. Det jobbigaste just nu är att han matvägrar och drömmer jättemycket mardrömmar om nätterna, vilket resulterar i trötthet och frustration hos både stora och små. <3 Det är tur att det är övergående faser.  
 
På tal om trötta små, lördagen avslutades abrupt med att stackars Giffel fick åka in akut med Johan och svärfar till djursjukhuset i Hede. :( Återigen med stopp i urinröret och en urinblåsa nära bristningsgränsen. :( Lyckligtvis hann dom in i tid och det verkar *PEPPAR PEPPAR* ha hjälpt med tömning och rengörning av urinröret och medicinering. Sist det här hände (Se länken ovan) så fick vi åka in typ 3-4 ggr akut innan han blev bättre. :/ 
Veterinären misstänkte att det kunde vara stressrelaterat när han får såhär. Det var tydligen vanligt när man tex får barn. :O Och hon rådde oss att banta ner katterna lite (hostettkilohost) och utesluta torrfoder helt och bara köra på blötmat i fortsättningen i hopp om att slippa det här problemet. Så nu hoppas vi att det hjälper! <3  
 
Och så till veckans bilder då! :D Inledningsvis en av mååånga solnedgångsbilder från veckan. :D Det är så svårt att låta bli att fota alla dessa fantastiska solnedgångar. <3
Det har varit ett helt gäng sköna höstdagar ute den här veckan! :D
Man blir ganska visuellt bortskämd när det är såna hära dagar. :D <3
Lite shopping blev det den här veckan. :) Vi behövde en ny vattenflaska till Alex, och beställde hem ett paket från Apotea.se. Som vanligt kan jag inte "bara" klicka hem det jag ska ha. ;)
Putläppen är på återbesök efter en tids frånvaro! Och den är värre än någonsin! xD OCH har fått nya ljudeffekter! x) Kolla på klippet här under så får ni se det in action!
Mer putläppande. ;D
Ute på promenad! Jag kör fortfarande stenhårt med min diet och försöker vara ute och gå en längre promenad alla dagar jag inte fastar. :)  
I fredags kväll kom lillemans farmor och farfar förbi med två par nya skor till Alex! :D Dom hade också sett mitt inlägg på köp och säljsidorna på fejjan och beställt nya till Alex! SÅ snällt! <3
Kolla vilka snygga! :D <3
chillar i soffan och kollar på nya favoritprogrammet; Bolibompa. :)
Grabbarna bygger legotorn som når hela vägen till taket! :D
Kolla! En sminkad OCH påklädd Sanna. ;D Kors i holy fucking taket. Jag har i stort sett bott i mina mjukiskläder sedan Alex föddes. xD Varesig vi ska iväg bland folk eller bara ska vara hemma.  
I lördags for vi en tur till bruket för att hälsa på kaninerna och gå på Café.
..men när vi kom fram visade det sig att både lammen och kaninerna hade plockats bort därifrån. :(
Anledningen till besöket var egentligen främst för att hinna med ett sista besök på Storhagens Café, dom gick nämligen ut i veckan med att dom snart stänger för säsongen och inte kommer att öppna igen efter det. SÅ synd. :(
Sista fikat på Storhagen. <3
Två biler på alla mediciner stackars Giffel måste äta. 3 ggr per dag måste vi ge honom piller. Och herre jävlar va katten är stark! Kläder har gått sönder och både jag och Johan är helt fulla av bett och rivmärken. :O Stackars Giffel. <3 Han blir såååå rädd och stressad. Men va tusan ska man göra?! Och det är ingen idé att komma med förslag om hur man ger en katt medicin. Trust me, vi har testat ALLT. OCh Giffel överlistar allt.
Igår kom Alex gudfar Larsson och Sara förbi på en fika. Alex sprang fram och skulle upp till sin gudfar heeela tiden. Så gulligt! <3
Och så avslutar vi med ännu en solnedgång. <3
 
Rebecca Adnell

Solnedgångar måste ju vara bland det roligaste att fota! Alltid lika spännande <3

Svar: Ja 😍 fantastiskt kul!
Sanna Siljeström

Trollkatt

Sunna har fått så en gång, efter det ger jag mjukmat enbart förutom inför natten (portionerar ut mat här) och tar extra vatten i mjukmaten. Det har funkat bra för henne iaf. ❤️

Svar: Precis så gör vi också nu. Och torrfodret dom får för natten blöter jag faktiskt upp också. Hoppas det funkar här också! 💖 Båda våra innekatter har åkt in för det här förut. 😢 Det är så synd om dom. (Och våra plånböcker)
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress