Sanna Siljeström

Om försäkringskasseproblem och veckans eskapader
Det har verkligen inte varit den bästaste av veckor direkt.
Dels har vädret varit URKASST. Regnigt, blåsigt och kallt. Inte en endaste fin dag har vi haft den här veckan. Inte ens en hyffsad. Suck. Och sen som om vädret inte räckte för att göra en deprimerad så fick jag lära mig den hårda vägen varför folk tycker att försäkringskassan är ett jävla skämt.
 
För att göra en lång historia kort; jag ringde in för att meddela ny lön, vilket jag gjort förr utan problem. Och killen jag pratar med (som btw var skittrevlig så inget fel på denne) plötsligt utbrister "Men oj då, vad har hänt här!?"
 
Yeah.... det visade sig att min semesterersättning räknats in i inkomsten, vilket den tydligen INTE skulle göra.
Och trots att killen på jobbet som fyllde i mina papper fick hjälp av FK att fylla i alla papper, MINST 3 personer efter det på FK sett och GODKÄNT den inräkningen, och jag dessutom ringt in förut och meddelat löneförhöjning, så har INGEN sett det förens nu. typ 1,5 års utbetalningar senare.
Och det spelar ingen roll att det är DOM som gjort fel, jag blir antagligen återbetalningsskyldig en summa ingen vågat (eller kanske kunnat) berätta för mig än.  
 
Men jag försöker att inte måla fan på väggen, den snälla killen som upptäckte problemet lugnade mig och sa att det kanske inte blir på tal om någon återbetalning alls. Å andra sidan verkar ju det mesta som sägs av försäkringskassan bara vara skitsnack, så vi får väl se. :P  Håll tummar och tår för mig, gissar att jag får svar om någon vecka.
 
 
Pust! Med det ventilerat från hjärtat så tänkte jag, per usual på måndagar, bjuda på förra veckan i bilder. :)
Förhoppningsvis liiite mindre deprimerande än texten ovan. ;)
 
<3
Bus med pappa! :D <3 Såpbubblor är fantastiskt!
På tal om fantastiskt. ;D Det var superrea på jollyroom och vi kunde inte låta bli att köpa dom här! :D
"BABABABABA!" Skrek han glatt när han fick se figurerna. <3
Vi köpte även den här resesängen så vi kan lämna iväg Alex hos en barnvakt om det skulle behövas. ;D Vi har spanat efter en dylik säng länge men låtit bli för att den kanske dels aldrig kommer att användas och är därmed ett onödigt köp, och dels är dom ganska dyra. Men när jag såg den här sängen inklusive madrass för halva priset kunde jag inte låta bli! :D
Babblarna uppskattades helt klart mer av lilleman än sängen. ;D
Nämen! Kolla! Det var länge sedan någon av våra egna katter fastnade på bild! ;D Det här är Harry.
... och det här är Giffel, som mår betydligt bättre och har nu bara en medicin per dag. (För er som missade om Giffels insjuknande kan ni läsa om det här)
Kolla här då! :D Äntligen, en väldans massa veckor efter jag fick veta att jag vunnit provivas fototävling med buzzador fick jag äntligen ett brev med mitt pris. :) 4 stycken gratis proviva! Hoppas dom tar in dom osockrade varianterna här snart så Alex också kan smaka. :) 
Bild från i onsdags, på väg till BVC för extravägning. (Som ni kan läsa om hur det gick här)
Fika med pappa som en stor kille på vanliga stolen. (Som han klättrar upp och sätter sig på helt själv)
The angry putläpp när mamma säger att man sitter på stolen och inte på bordet när man fikar. xD
Det är såååå vackert ute! Funäsdalen står i full höstskrud. Och jag är såååå sugen på att springa ut och fota höstfoton....  MEN på grund av det pissiga vädret är det OMÖJLIGT att få några bra kort. T_T Dom här korten togs i all hast från balkongen när solen mirakulöst var framme i hela fem minuter mellan två regnskurar.
Ett kladdmonster. ;D
Och så avslutningsvis ett par bilder på gårdagens solnedgång.   
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress