Sanna Siljeström

Om bantning och en månad med 5:2 dieten
Jag utlovade vid flertal tillfällen ett inlägg om min viktnedgång efter att ha testat 5:2-dieten. Och det var typ såhär (!) nära att jag sket helt i det. Resultaten va VÄRDELÖSA den här gången. Jag blev såååå besviken. När jag testade det sist för några månader sedan blev resultaten så mycket bättre. Och den gången både slarvade jag med antalet "fuskdagar" och höll bara på i typ 3 veckor. Den här gången var jag stenhård med kaloriräkningen och höll på i 5 veckor men fick i stort sett samma resultat.
 
Men som sagt, jag körde 5 veckor med 5:2, dvs en månad. Såhär såg mitt kaloriupplägg ut:
 
MÅN: 1350 kcal
TIS: 500 kcal
ONS: 1350 kcal
TOR: 500 kcal
FRE: 1350 kcal
LÖR:  Cheatday
SÖN: 1350 kcal
 
Vikt dag 1: 55,6 kg
Vikt efter 5 veckor: 52,7 kg
Total viktnedgång: 2,9 kg
 
 
Tog lite före och efter bilder eftersom jag ångrade att jag inte tog det sist jag gick ner i vikt. Och plus att många efterfrågar dylikt. :P Dock tycker jag inte dom här var så mycket att hurra för. Lite samma lika på före och efterbilderna i mina ögon. Men jag kunde iaf knäppa byxorna efter fem veckor, och det är ju alltid något. ;)
 
Jag försöker att inte se det som ett misslyckande. Nästan 3 kilo på en månad är ju ändå superbra! Med vanlig kaloriräkning så minskar jag MAX 0,5 kg/ månad. Nu har jag 6 envisa kilo kvar till målvikten på 47 kilo, vilket var vikten jag hade innan Alexander föddes. Och jag har som mål att nå den vikten innan året är slut.  
 
Önska mig lycka till!
 
Trollkatt

Det syns stor skillnad! ❤️

Svar: Men va snäll du är, tack <3
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress