Sanna Siljeström

Veckans bildbomb
Jaha, så var ännu en vecka slut. Och trots att det känns som att vi inte gjort ett skit så var kameran ovanligt fylld med bilder den här veckan. Och eftersom jag inte har någon speciell anekdot att dela med mig av just nu så tänkte jag helt enkelt dyka direkt på veckans "Veckan i bilder";
 
Ute på promenad. Totalt 1,7 mil blev det i promenader den här veckan, tummen upp på den! :D
Kyrkis har ÄNTLIGEN dragit igång igen! :D Självklart var vi där och lekte, busade och fikade. Alex var plötsligt den äldsta "bebisen" där. :O Va hände liksom?! Men han var nöjd ändå. Sprang runt och charmade alla mammor och pussade på alla bebisar. <3 ;D
Det här med bantning gick sådär den här veckan..... Det blev tre fuskdagar... TRE. FML. Jag som brukar ha så himla bra självbehärskning tappade det helt. Aja, jag tänkte köra en till omgång 5-2 snart som straff. ;) Här ovan, på tal om onyttigt, visar jag upp Alexanders "barnpizza", som är typ 0% mindre än en vanlig pizza. Mycket märkligt. Slicen som är tagen på den högra bilden är det enda Alex fick i sig. xD
Ute och leker <3 Man måste ju passa på innan det blir allt för slaskigt och jävligt. ;P
I torsdags fyllde farbror Hillhage år så jag och Alex var över till Emil och hjälpte honom att göra tårta. :)
Alex är en riktig jäkel på guran. ;D Kul info; Jag gick en väldans massa år på gitarrskola i min ungdom. Idag kan jag inte ett enda ackord. xD   
Den färdiga tårtan. :)
Paketet till Hillhage, och det mycket passande kortet jag gjorde. xD
I fredags vaknade jag okristligt tidigt. Klev upp och trodde solen gått upp. Det visade sig vara månen. :O
När jag ändå var uppe tidigt och hade några timmar på mig innan den lilla människan vaknade så passade jag på att kolla igenom senaste glossyboxen som kom i veckan. :) Jag fick en ansiktsrengöring, en mirakelsalva som ska fungera på allt från spruckna läppar till torrt hår, en inpackning, en ansiktskräm och en ögonskugga.
Och btw, HUR snygg var inte månadens boxdesign?!
Var tvungen att testa nya ögonskuggan, som såg superfin ut! Men blev inte superimponerad. Den var ganska sheer och det var svårt att bygga upp en intensiv färg. :P Testade både med fingrarna och med en pensel jag fuktat med Fix+.
Det är den röda skuggan som är på hela locket jag testade.
På tal om att testa, jag fick äntligen chansen att bli buzzador igen! :D Den här gången för en ny pastasås från kelda. Tyvärr verkar det vara omöjligt att få tag på den häruppe, och när jag frågade på Ica om dom kunde ta in den så lät det inte alls hoppfullt. :( Tänkte jag skulle svänga förbi konsum imorgon och se om dom kan hjälpa mig där.
Färskpressad Apelsinjuice, det är grejer det! <3
<3
Ännu en dag, ännu en promenad. <3 :)
I fredags bakade jag stora kakor igen, den här gången med daimgodisar innuti. Såååå goda blev dom! Jag har lagt upp receptet förut och ni hittar det genom att klicka HÄR.
Ett stycke Giffel.
Morgonmys i mammas och pappas säng <3
Smör, det är gött det! <3
Före och efterbild på lördagens sminkning. :) Kameran stod på sminkbordet så jag kunde inte låta bli. ;D
I lördags var vi iväg till Alex farmor och farfar och hälsade på i några timmar. :D <3
En ekorre som sprang utanför medans vi satt och fikade. <3 Sååå söt!
Skagenröra, och alla andra kladdig rätter, skola ätas med hela anletet. Tydligen. :P
Och så avslutningsvis en före och efterbild från för en timme sedan när Alex fick sig en omgång med rakapparaten. ;D  
 
 
Aaand that´s it för idag! Jag ber om ursäkt att jag inte orkade skriva fullt lika vitsigt och fantasifullt som jag brukar. Jag vaknade på heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt- HELT - fel sida idag. Jag mår verkligen inte som mig själv och hade helst bara gått och gömt mig under kudden....
Vilket jag nog tänker göra typ, nu.
 
God natt!
 
LC

Så fort jag läste om mirakelkrämen tänkte jag att det måste vara pawpaw! Har hört så mycket om den på YouTube, du måste berätta hur den är!!

Svar: jasså, hade aldrig hört om den innan. Jag har använt den varje dag sedan jag fick den, läpparna blev VÄRRE och torrare av den. :/ Så jag är inte superimpad. Däremot använde jag det på en torr-spricka på tummen och till det tyckte jag den fungerade super! Men jag skulle nog inte köpa den igen om den tog slut.
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress