Sanna Siljeström

Nytt hår, ny årstid och en ny upplevelse för Alexander
Jag har precis kommit hem och lagt lilleman efter ett par timmar på ett ovanligt folktomt kyrkis. Det var Alex och hans ca 2,5 månader äldre kompis Herje som fick hålla låda själva idag. ;D Men det var inte fy skam, full access till alla leksaker och Herje visade sig vara en jäkel i DJ-båset. ;)  Så det var full rulle från det vi kom tills vi gick! Och jag gissar att Alex inte var den enda som somnade efter 2 röda när han lagt sig i sängen. 
 
.
Förra veckan gick i vanlig ordning i raketfart. Tänk att det vara är ca en och en halv månad kvar tills Alex börjar dagis. Alltså, ÅNGEST. Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om all ångest och alla funderingar jag har om hans dagisstart.. Och det tänker jag nog göra. Så småningom. Men idag tänkte jag faktiskt avsluta här och nu med förra veckan i bilder. :)
Enjoy!  
 
Ute och rastar barnet. :) Alexanders mycket märkliga lövfobi har tydligen gått över av sig själv. xD
Harry <3
Även förra veckan blev det långa promenader, varje dag! :D Skönt för både mor och son.
I torsdags föll första riktiga snön i Funäsdalen. Ve och fasa. Lyckligtvis försvann den dagen efter. Men nu känner man verkligen att det inte är långt kvar tills det blir vinter.
Jag passade på att bleka håret med färgen jag fick hem i veckan. Efter jag visade att jag blekte med tuperingsmetoden sist jag färgade fick jag tips om att testa att färga med hjälp av en paddelborste istället. En teknik som helt klart är mer skonsam för håret. :)  
Måste dock medge att jag tyckte det var MYCKET svårare att fördela blekningen med paddelboste än med tuperingstekniken. Och det kändes som att krämen inte riktigt ville fastna i mitt hår. :O Jag borstade faktiskt blekning nästan hela vägen upp till rötterna. Men ändå blev det nästan bara blekt i topparna. :P
En annan sak jag blev besviken över var hur pass lite färgen ljusade upp. Jag tog en starkare än sist eftersom jag tyckte den förra blekte för lite. Men det blev faktiskt ingen större skillnad med den här.
Resultatet när håret nästan var helt torrt. :) Jag tycker det blev helt okej. Men som sagt, jag hade önskat att det blev lite ljusare och att blekningen hade tagit även högre upp.
Resultatet när håret är helt torrt. Supersvårt att fånga på bild. :P
Dans på pottan.
Vi har fortfarande inte börjat potträna, men jag bestämde mig för att iaf testa om han vill sitta kvar på pottan häromdagen.
En super nyvaken liten spillevink. <3  
Ännu en dag, ännu en promenad. :)
Äpplet faller inte långt från trädet? xD
I lördags följde vi med Emil och Alex kusin Linnéa till badhuset. Det var första gången Alex badade i ett badhus och han tyckte det var sååååååååå kul! :D
MEN som han frös! :( Trots att han plaskade runt och rörde mycket på sig. Han blev helt blå om läpparna och skakade i hela kroppen, så vi kunde bara vara där en stund innan jag fick plocka upp honom och gå duscha honom varm. <3
Kusin Linnéa <3
På väg hem igen med två MYCKET trötta barn som bägge somnade direkt vi kom hem. <3
Två nyvakna fikasugna busfrön. <3
Efter fikat blev det ännu mer bus och lek <3 Det är sååå kul att dom leker så himla bra ihop. :D
Och så avslutar vi den här bildbomben med lite tvångsgos som fastnade på bild. ;D    
 
Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Snyggt håret blev

Svar: Tack snälla! <3
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress