Sanna Siljeström

MUOTD: "White Canvas"
Förra helgen plockade jag fram dom nya ansiktsfärgerna från snazaroo för att testa dom. Och för att göra en lång historia kort: färgen var svårarbetat, täckte dåligt, sprack och flagnade när den torkat... Såatte... Jag var helt klart inte imponerad. 
 
Nu testade jag i och för sig bara en färg (White), och dessutom använde jag färgen över foundation, vilket man kanske inte borde göra? Så planen är att testa även dom andra färgerna innan jag ger ett helt klart tummen ner. ;) Jag har iallafall två till sminkningar i bakhuvudet som jag tänkte försöka hinna sminka och fota dom kommande två helgerna. 
 
Sminkningen nedan är alltså bara en ganska slarvig testsminkning. ;) Så don´t judge me too hard. Jag hade i ärlighetens namn inte ens tänkt att fota den, men jag frågade ett gäng vänner på snapchat var dom tyckte och samtliga tyckte det var coolt. Så jag slängde upp min hemmagjorda fotostudio och tog lite kort. :) 
Bilderna är inte så redigerade som dom ser ut. ;D Och för att ingen ska ifrågasätta hur photoshoppad sminkningen är så slänger jag med några helt oredigerade bilder jag tog medans jag sminkade mig längst ner i inlägget. ;)
 
 
 

FOTO: Smink, modell, foto, redigering - jag | Nikon D5200 | AF-S Micro NIKKOR 40mm 1:2.8 G | Photoshop CS6
 

Produkter som använts:

BAS
NYX | Concealer #CW01+CW12
Maybelline | Fit me Matte & Poreless foundation #110
Smashbox | Contour Stick #Contour 
Benefit | Hoola Bronzer
TheBalm | Bahama mama Bronzer
TheBalm | Mary-Lou Manizer
Snazaroo | Ansiktsfärg #White
Svart + ljusbrun ögonskugga för att skugga med.

 

ÖGON / BRYN:
Anastasia Beverly Hills | Tamanna Palette
Makeup Store | Cake Eyeliner #Black
LH Cosmetics | Core Crayon #Black
Lòréral
 | Miss Manga Mascara
Ardell | Demi Wispies
Crazylens | #Blind White

Limstift
NYX | Brow Pencil #Chocolate
Anastasia Beverly Hills | Brow Powder Duo #Dark Brown The
Browgal
| Browgel #Clear
Limstift

 

LÄPPAR:
MAC | Lipliner #Stripdown
Anastasia Beverly Hills | Lipgloss #Undressed

 

 


Och så dom utlovade oredigerade bilderna: 

 

Till er som undrar; nej. Man såg verkligen inte ett skit i linsen. xD Nada. Man var heeelt blind. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress