Sanna Siljeström

En uppdatering om försäkringskassan och i sminkförrådet
För, exakt på dagen, en månad sedan skrev jag ett inlägg om att jag fått massa problem med försäkringskassan och eventuellt skulle bli återbetalningsskyldig en summa pengar. (Om någon är intresserad så finns inlägget att läsa här)
 
Efter det inlägget skrevs gick det från att jag "nog inte skulle bli återbetalningsskyldig" till att jag "med största sannolikhet skulle bli återbetalningsskyldig". Tack och lov höll inte min chef och ekonomiansvarige på jobbet alls med och efter en massa telefon och brevväxlande dom och FK emellan fick jag i fredags ÄNTLIGEN ett samtal från FK som erkände att dom haft fel och att jag inte skulle behöva betala tillbaka ett endaste litet öre.
 
SÅ. Jävla. SKÖNT!
 
Julen blev ju helt klart räddad om vi säger så. Jag fick aldrig veta vilken summa det rörde sig om, men semesterersättningen ligger väl på typ 15% av lönen? Så jag gissar att det röde sig om samma procentsats som skulle betalas tillbaka. I så fall rörde det sig om ett femsiffrigt belopp.... :P
 
 
 
För att fira dom fantastiska nyheterna gick jag lös lite på nätet och uppdaterade ytlighetsförrådet. :) Och i år bestämde jag mig dessutom för att lägga några extrakronor på halloweensmink! :D Jag tycker ju det är sååååå kul! Och i fjol hann jag aldrig ta några bilder eftersom jag hade en liten mini-Alex att ta hand om. ;)
 
 
Det blev dels ett paket från kicks, per usual när det gäller en uppdatering av sminkförrådet. ;D
Det blev ny färg till håret. Jag nämnde ju det sist jag färgade att jag hade hoppats att det skulle blivit en aningens ljusare, dessutom tycker jag att ombren idag är ÄNNU mindre synlig än när jag färgade den. :/ Så nu tänkte jag försöka igen med en något starkare blekning. Jag håller tummarna att det blir bra, men mitt undermedvetna säger att det kommer att bli pippigult, ojämnt och ramla av i tussar. :P
Här ser ni vad jag menar. Det är knappt så det syns att topparna är ljusare längre. :O
Jag klickade även hem två favoriter som jag alltid har en backup av i sminksamlingen. :) Båda är AMAZING. Jag önskar dock att jag kunde hitta en lite billigare dupe av smashbox primern, men inget annat jag testat är lika bra. :P Lyckligtvis är den dryg så det dröjer länge mellan inköpen.
Min eminenta foundationsamling har tyvärr tunnats ur på grund av mammapengen. Och vips så stod jag helt plötsligt och hade nära på ingen foundation alls kvar helt plötsligt när mina sista flaskor började sina och en annan skar sig. Jag bestämde mig för att testa något, för mig, helt nytt och klickade hem dom här två. Den från lumene hade fått superbra betyg och den andra har jag velat testa i hundra år. :) Färgerna var super på mig, men nu får vi hoppas att dom fungerar i ansiktet också. :D
Någon som testat nån av dom? Vad tyckte ni?
Och det här var det jag klickade hem till årets halloweensminkning(ar) :) Vi får väl se vad jag kan hitta på. Det är första gången sedan jag jobbade på donken som jag använder ansiktsfärger. ;D Men MÅNGA har taggat mig i massa coola bilder på ansiktsmålningar och bett mig testa, så jag tänkte why not. :)  
Det mest spännande i inköpet, helvita linser! :D Jag är dock väl medveten om att man inte ser NÅNTING med dom här på. Så jag vet inte hur jag ska lösa själva foto-biten av sminkningen. xD
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress