Sanna Siljeström

BUZZADOR: Bepanthen® Salva

OM PRODUKTEN:

"Bepanthen® Salva vårdar torr, narig och känslig hud, samtidigt som den skyddar och bygger upp huden. Perfekt nu när det börjar bli kallt utomhus!

Salvan lägger sig som ett skyddande lager på huden utan att hindra hudens förmåga att andas. Den innehåller inga ämnen som kan verka uttorkande. Använd på t.ex. torra händer och kinder, nariga läppar eller på en förkylningsnäsa. Bepanthen® Salva är även välkänd för att förebygga röda bebisstjärtar. En salva för alla, helt enkelt. Genom hela livet!"


 
 
EGNA TANKAR: 
 
Jag har som buzzador, tillsammans med hela familjen, fått testa den superhyllade salvan Bepanthen -som dom flesta nog känner till som en mirakelkräm för röda bebisstjärtar. En kräm jag hade hört och läst en massa positivt om redan när min son Alexander låg i magen och som jag, av just den anledningen, faktiskt hade packat ner i BB-väskan. Förutom röda bebisstjärtar skulle den tydligen även fungera mot såriga bröstvårtor, vilket kändes perfekt! 2 flugor i en smäll. ;D

Sisådär nästan 16 månaders användning senare måste jag dock medge att jag inte alls tyckte den var någon höjdare på varken röd rumpa eller såriga bröstvårtor. (Personligen rekommenderar jag istället Inotyols salva till röda rumpor och PureLans kräm till bröstvårtorna.)  
 
Men med det sagt måste jag ändå säga att jag är frälst i den här krämen och använder den väldigt ofta, nästan dagligen, sedan Alex föddes. (Samma tub vill jag tillägga, och det är först nu den börjar närma sig slut. Så den är VÄLDIGT dryg)  
För det visade sig att den var bra för massa andra saker:
 - Torra händer (-och fötter har jag hört men har inte testat det själv eftersom jag inte har torra fötter)
 - Små sår
 - För att smörja i dom små vecken på bebisen så det inte blir irriterat
 - Den är MAGISK på en söndersnyten näsa
 - Torra och röda kinder
 - Torra och spruckna läppar 
 
Dessutom vet jag att det är mååånga, även några i min närmaste vänskapskrets, som säger att den är fantastisk att smörja in nygjorda tatueringar med. :) Vilket jag kan förstå, för den är super på irriterade sår. Jag fick tex ett papercut på fingret i veckan som blev så irriterat och inflammerat att jag inte kunde böja fingret. Jag smorde in såret med Bepanthen när jag gick och la mig och morgonen efter var såret nästan helt borta! :D  
 

MITT BETYG: (4/5)
- Ingen mirakelkur för röda bebisrumpor, men har alltid en tub hemma!
Bepanthen® Salva fungerar superbra på en sönderfräst näsa och spruckna läppar!
.. och på nya tatueringen!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress