Sanna Siljeström

Om helgen och en klädförvirrad mamma
Funäsdalen verkar ha dragit på sig vinterklädseln permanent. Och eftersom jag och Alex inte varit ute sedan det var "höst" blev nog både han och jag lite chockade när vi plötsligt klev ut i full vargavinter.
Alex tycker INTE snö är något att hurra för. Kallt, blött och vidrigt. Och dom hemska vinterkläderna som man inte kan röra sig i gör ju knappast saken bättre. Och jag kan ju inte mer än att hålla med. xD Fyyyy för vinter.
 
Dessutom är det mitt första år som mamma med ett barn som är stor nog att vara ute och leka. Och jag FATTAR inte hur man ska klä på ungen?! 2 lager? 3 lager? 8 lager? Har han för mycket kläder? Har han för lite kläder? Satte jag inte precis på den där vanten? Finns det någon pausknapp på ben som är över allt i hela rummet utom i overallen/Täckbyxorna? Får man spänna fast barnet med buntband medans man försöker klä på den? HUR får man in tumjäveln i dom där omöjligast-i-universum-att-sätta-på tumvantarna?!
 
Frågorna är många. Och inte kom ungen med någon instruktionsbok... Förhoppningsvis fryser han inte ihjäl.
För säkerhets skull satte jag mig precis och panikshoppade mössor, halsdukar och strumpbyxor för flera tusen. Och jag måste FORTFARANDE köpa underställ. Och kanske ett till par vinterskor där det får plats raggsockor. T_T #RIPsannasplånbok
 
Alex första möte med snö sedan han var en minibebis som inte kunde annat än att sitta ner. xD Han stod såhär och VÄGRADE röra sig. xD
Utomhusstatus.
Äta frulle med babblarna :)
I helgen var det extraöppet på byn med massa allahelgona erbjudanden. Utanför Hillside kunde man rida på hästar. :D
På tal om Hillside. Förstå lyckan när vi kom in och det visade sig att dom sålde BABBLARNA leksaker där. xD Och förstå misären när vi gick tomhänta... Det är INTE lätt att förklara för en femton månaders bebis i trotsåldern att det snart är julafton. xD
Efter någon timme på byn köpte vi med oss lite fika och gick hem och myste. :)
Förutom fikat fick vi med oss ett par nya vantar till Alex från fjälloutlet i Funäsdalen. Som dessutom blev sponsrade av Alex morfar. <3
Surputet är konstant nu för tiden. xD Och ja, Alex är fortfarande på ett fantastiskt humör. x) Fast tvärt om alltså.
Alex har stört sig på sitt hår och gått och slitit och dragit i det konstant hela veckan. Så vi antog att han ogillade sin hipster-frisyr och rakade av det. xD
Kolla va nöjd han blev över nya frippan! ;D Haha, nä men han har i alla fall slutat slita sig själv i håret.  
På tal om nöjd och glad. Såhär glad blev Alex när han och jag klev utanför dörren i morse i ytterligare ett tappert försök att vänja honom vid snön. x)
SÅ glad.
... Men så efter en stund (läs=30 minuters konstant vrålande och skrikande) så gick det liiite bättre.
Å så träffade vi kusin Linnéa och farbror Emil, och då blev det ännu bättre! <3
Och så avslutar vi det här inlägget med den här bilden på en mycket trött Alex efter massa utelek. <3  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress