Sanna Siljeström

BUZZADOR: Yoggi® Dröm

"Yoggi dröm är de allra finaste produkterna i Yoggi-familjen, de är extra krämiga och innehåller extra mycket frukt."

Yoggi® Dröm
 
"Yoggi är Sveriges godaste fruktyoghurt. Smakerna är helt naturliga och den fina färgen kommer från det höga fruktinnehållet. Yoggi dröm är de allra finaste produkterna i Yoggi-familjen, de är extra krämiga och innehåller extra mycket frukt. Yoggi dröm jordgubb och Yoggi dröm vanilj finns i 1000g-förpackning. Köper du Yoggi dröm i småbägare (4-pack eller 8-pack) får du dessutom njuta av Yoggi dröm mango och Yoggi dröm blåbär."
 
 
EGNA TANKAR:
Jag har alltid älskat Yoggi dröm och vi åt den ofta under min uppväxt! Faktum är att jag nog vill säga att det är en oslagbar favorit för mig personligen. Den är helt enkelt lite godare, lite krämigare och lite smakrikare än alla andra sorters yoghurt på marknaden. ;) Så gissa lyckan när jag kom med i buzzadorkampanjen för nya och förbättrade Yoggi Dröm!
 
Den i särklass godaste som jag nästan alltid valde när jag var liten var mjölkkolan, och det var med stor sorg i hjärtat jag upptäckte att den smaken inte längre tillverkas. Lyckligtvis fick jag med den här buzzadorkampanjen testa nya Yoggi Dröm Mango, och den sopade banan med dom andra smakerna och hamnade på förstaplatsen istället. Jag hade önskat att det var den istället för jordgubb som kom i större förpackning. ;D
 
Men i ärlighetens namn är alla Yoggi Dröm supergoda! Vaniljen är också en favorit sedan barnsben.
Är det något man kan klaga på så är det måhända sockermängden. Jag såg någon påstå att Yoggi Dröm Jordgubb innehåller samma mängd socker som coca cola (obs att jag inte orkar vara källkritisk nog att dubbelkolla siffrorna) MEN jag tänker inte klaga på sockermängden. För jag tar det för vad det är; en dessert i yoghurtform.
 
BETYG: (5/5)
- Den oslagbara favoriten i yoghurthyllan!
(fast jag saknar mjölkkolan!)
 
Alexander fick självklart också testa...
.. och det var MYCKET gott! ;D
Både Alexander och Pappa Johan hälsar att dom också ger Yoggi Dröm full pott! Hela familjen röstade på Yoggi Dröm Mango som vinnaren bland smakerna! :D
Besvikelsen när Yoghurten tog slut.... :(

Inlägget är skrivet i samarbete med Buzzador och Yoggi® Dröm. Alla bilder i det här inlägget är fotade av mig.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress