Sanna Siljeström

Om öl och sommarfeelings
Sommaren börjar äntligen göra sig tillkänna i Västra!
Idag har vädret varit fantastiskt och det sista av den envisa isen på sjön släppte för bara någon timme sedan. <3
Alldeles lagom tills vi återhämtat oss från herr magsjuka. :) Tack så mycket.
Tyvärr så ser väl väderprognosen framöver inte sådär superrolig ut, men det är väl så det heter. "Svensk sommar är den bästa dagen på hela året." ;D Vi håller tummarna att prognoserna är way off och att det fantastiska vädret får vara kvar ett tag till. :)
 
.
Dagen har, förutom soldyrkning, bestått av promenader, bakning, lek, bus och ett supersporadiskt besök på det lokala bryggeriet "Härjebryggs" nyöppnade bryggeri i Tännäs, där vi hade tur och fick en privat guidad tur av själva bryggeriet också! :D Något som vanligtvis inte är öppet för allmänheten. Men som man tydligen så småning om ska kunna boka in sig på. Dom berättade även att förutom guidade turer i bryggeriet så planeras det matservering och provsmakning av deras starkare ölsorter!   
 
 
Jag märkte att, trots att det bara är tisdag, jag hade en hiskelig massa bilder på kameran från dagarna redan. Så förutom dagens bilder, som det var meningen att jag skulle slänga in i det här inlägget, så bjussar jag på bilder från i söndags och igår också. :)
Alexander hjälper pappa Johan att rensa ogräs och göra fint utanför ytterdörren. :)
Johan har köpt massa nya blommor. Håll tummarna att dom inte fryser ihjäl. x(
Hjälper till att plantera
SÅHÄR glad blir Alex när vi leker med hans fotboll.
Klåfingrigastibynssons favorithobby är att dra ut alla kökslådor och kasta ut ALLT innehåll. Vi har fått öka på barnsäkerhetsåtgärderna. xD Folk som säger "Man ska inte barnsäkra, dom måste lära sig" har inte haft sånahära ungar. Alex är HOPPLÖS.  
Dimma över sjön när isen fortfarande låg.
Kladdmonstret
Ja visst ja! Igår bara sådär så började Alex GÅ. Jeeey! :D Så nu knallar han runt här typ hela tiden. Det ser så himla kul och gulligt ut att man nästan avlider! xD <3
En trött mamma.  
Idag hittade Alex och grannens katt Tiger varandra. :D  
Bus på hög nivå! <3
Promenad för att shoppa bakgrejer. :)
Sååå skönt ute!
Johan fyller ju år på söndag, så det blir fikagäster både på lördag och söndag. Och jag var baksugen så jag bestämde mig för att slänga ihop lite kakor.
Det blev drömmar och snickerskakor. Varav snickerskakorna blev utseendemässigt totalt misslyckade. >_< Men det var första gången jag testade, så bättre lycka nästa gång! xD Dom smakade tydligen gott iallafall enligt Johan.  
Bilder inifrån bryggeriet.
Och så från shopen.
Det fanns både öl och massa supersnygg merch att köpa i shopen.
Kassan/baren
And that´s it. Nu ska jag ta och bädda ner den här lillskiten som inte sovit mer än FEM minuter sedan klockan 11 i morse(!) O_O  Rekord.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress