Sanna Siljeström

Om finväder och en missanpassad mamma
Vi kom hem från kyrkis för en stund sedan, och Alex var så slut efter allt bus, rutschkaneåkande (Han kan nu klättra upp och åka ner HELT SJÄLV för rutschkanan btw(!)) och lekande med resten av knoddarna.
Han verkligen älskar kyrkis! Och det är så kul att se honom leka med dom andra barnen. 
 
Personligen tycker jag dock det är lite småjobbigt att gå dit, eftersom jag har NOLL gemensamt med alla andra föräldrar som dels verkar känna varandra allihop sedan hundra år tillbaka, och dels bara är intresserade av sport, skidor, träning och hälsa. För det är ju det man SKA vara intresserad av häruppe. Så det är ju inget konstigt. Suck och stön. Och inte hjälper det att jag är en introvert med en gnutta social fobi. 
Aja, huvudsaken är att Alex är nöjd. ;)  
 
.
Maj har varit fantastisk så här långt. Strålande sol varenda dag och det känns verkligen som vår! Äntligen! :) Och vi har passat på att varit ute så mycket det går och låtit Alex leka innan snön kommer tillbaka. ;D  
i måndags åkte vi faktiskt ner på risnäset och lekte i lekpark för första gången. Och Alex tyckte det var såååå kul!
 
Funäsdalsberget i bakgrunden. Risnäset är sååå mysigt. :D
Gunga var jättekul! :D
Stora killen! :D
Gunga med mamma i stora gungan var också superroligt! <3
Någon hade lämnat sin hink och spade och Alex var snabb dit och lånade. Han satt och grävde en bra stund. :D Och jag blev megaimponerad över att han dels visste HUR en spade fungerade, men också att inte ett enda litet sandkorn hamnade i munnen. O_O  
Efter lek och bus i parken for vi på ICA, där Alex blev helt frälst i den här nallen, så Johan var tvungen att köpa den åt honom. Han kramades med den heeeela tiden i affären, och kassörskan fick knappt låna den för att skanna priset. xD
Hahaha, på tal om ICA. Den som sätter upp alla dessa random roliga lappar runt om i butiken (jag visade ju en för nån vecka sen också) borde ju få en löneförhöjning
Det var inte bara Alex som gillade nya nallen. Harry och Giffel blev helt TOKIGA i den. Dom har Aldrig brytt sig om nallar tidigare. :O
Gosmos med nyvaken surfis. Alex är inne i ett nytt utvecklingssteg, och humöret har varit lite sisådär. :P Vi hoppas det släpper innan kommande Strängnäsbesök.
Squad goals!  
När maten tar slut innan man ätit klart. xD
Från dagens kyrkisbesök. Stora killen gungar själv! :D Och på tal om stora killen, idag reste han sig upp helt själv, utan stöd, mitt på golvet. Och GICK säkert 5-6 steg. Sen reste han sig igen och gick en bit till! Man bah; HALLÅ!? Vafan hände?!
Och så avslutningsvis en random bild på mig där jag inte ser ut som ett kadaver för en gångs skull. Bara för att visa att jag kan, om jag vill. Men jag vill oftast inte. ;D
 
Nu ska jag gå och göra lunch innan lilleman vaknar igen.
Laters!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress