Sanna Siljeström

Hej livsnjutare, här kommer Murphy!
Det här vaknade jag till idag:
 
Hähä, tänkte jag först. "imorgon åker jag söderöver snöäckel, där är det vår!"
Sen kollade jag på vädret som utlovade kyla och snö i hela landet och jag blev nästan deprimerad.
Why not liksom!? Jag tyckte livet gått lite för bra sista tiden. Murphy har väl bara haft lite ledigt, den jäveln.
Jag är ganska säker på att han klev av sin ledighet i lördags kväll faktiskt, för vips hade en mindre rolig förkylning och vädret gick från vår till vinter.
 
Men vi hann verkligen njuta innan det gick utför. Vi har fortsatt ta vara på soltimmarna ute, och vi avslutade med ett sporadiskt grillparty i lördags kväll. :)
 
.
Imorgon far vi som sagt söderöver. Det ska bli väldigt spännande att åka så långt (50+ mil) med en minimänniska i bilen. Planen är att komma iväg runt 5-6 på morgonen efter lilleman ätit sin morgonvälling och vanligtvis brukar sova några timmar till efter det. Och så HOPPAS vi att han sover dom timmarna lika bra i bilen som i sängen.
Håll tummarna för oss!
 
Förberedd inför utevistelse. Den fina Solhatten vi fick förra sommaren av Alex mormor och morfar passar faktiskt fortfarande! :D
Sur-put ute på balkongen. xD
Jag gick lös på USAgodis.se igen förra veckan. Note to self: man ska inte slösurfa på godissidor när man kör 5:2 och har fastedag. ;D
Har varit sugen på att testa Pringles Cheeseburger jättelänge, men den brukar alltid vara slutsåld när jag ska beställa. Nu fick jag ett rör! Det andra röret smakade grillat kött och var supergod!. Hamburgervarianten har vi inte hunnit testa än, utan sparar till bilfärden neröver. :D
Dom här "moonpie" såg tydligen goda ut, för jag köpte 6 stycken. xD Enligt beskrivningen är det typ grahamskex med marshmallowfluff emellan doppade i typ vit choklad eller dylikt. 300kcal per kaka. Kan inte bli annat än succé! xD
Ute och njuter av solen på förmiddagen innan den blir för stark.
Ute och utforskar. :)
Alex jagar Tiger, grannens katt. Som var väldigt nyfiken på Alexander Jag gissar att det är den första miniminimänniskan han träffat. ;D  
Tiger
Gosmos i soffan med nyvaken Alexander och hans nya nalle. <3  
I lördags blev det som sagt grillparty, jag vet inte varför jag envisas med att säga "Grillparty", för "party"-delen av dessa grillträffar är ju inte direkt party nu när det är barn med. xD ;D  
Alexander fick också vara med dom stora grabbarna och grilla.
NOM. <3
Efter middagen blev det först TVspelande för hela slanten. Sen, när lilleman gått och lagt sig, så drog vi igång ett parti "Cards against humanity" och skrattade så tårarna sprutade.  
Alex, här i knät på Roark, var så duktig hela kvällen och gick mellan alla och lekte, kramades och busade. :D Han är alltid lite reserverad dom första tio-femton minutrarna när han träffar folk, men sen är det noll procent blyghet och han charmar verkligen ALLA. :D
Och så avslutningsvis ett par halvsuddiga mobilbilder Johan lyckades ta igår. Alex går bättre och bättre varje dag och nu kan han gå ett par meter och ibland stanna upp mitt i gången för att sedan fortsätta gå. :D Men det är vääääldigt ostadigt fortfarande. Och jag vill FORTFARANDE inte säga att han "går". xD
 
 
 
 
Nej, hujeda mig. Nu måste jag börja packa!
Håll tummarna för att morgondagens resa går bra så hörs vi när vi hörs! :D
 
Laters!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress