Sanna Siljeström

Oväntat dödsfall i familjen
Det har varit en jävla skitvecka för undertecknad.
Jag nämnde i förbifarten för något inlägg sedan att min bil inte gick igenom besiktningen. I veckan hörde Hillhage av sig med domen.
SJUTUSEN helvetes jävla pisskronor kommer det att kosta för att släcka tvåorna. Och det är med kompispris.
Och då hade han inte räknat in det han redan gjort på bilen inför besiktningen, vilket jag gissar ligger på runt en tusenlapp det också med oljebyte och hela köret.
Och som grädde på moset så kom fakturan på bilförsäkringen på ca typ 3,5 tusen kronor häromdagen också. TACK.
 
Rest in peace mitt bankkonto.
 
Mamma var dock snäll och betalade, trots protester från min sida, bilförsäkringen och bad mig inte tänka på den.
Men jag HATAR när folk betalar åt mig så jag kommer swisha över dom pengarna till henne så fort jag har tillfälle.
 
Det är så typiskt, för i veckan blev det äntligen bestämt att hela familjen ska resa ner till Strängnäs i maj då min systerson Alfons ska döpas. Johan har till och med fått godkänd ledighet.
Så jag MÅSTE fixa bilen för att vi ska kunna åka ner, men fixar jag bilen har vi kanske inte råd att åka. T_T Lite moment 22.  
Men jag är fast besluten att vi ska ner till Strängnäs. Bilfan kommer att lagas och det får kosta vad det kostar.
Lyckligtvis så har jag ju jobbat nu i två månader så jag får lite extra klirr i kassan dom kommande två lönerna. Och Hillhage lovade att kolla efter billigare reservdelar och försöka göra det så billigt som möjligt. Och han trodde att han kaaanske skulle kunna få ner det ganska mycket i pris. Vi håller tummarna att han lyckas!
 
 
.
Med det ventilerat från hjärtat så tänkte jag lätta upp stämningen lite genom att bjussa på lite bilder från veckan så här långt;  
 
Fröken flum
Mammas lilla sötnöt! <3
Svägerskan har skämt bort mig med två presenter! Dels fick jag, efter jag gråtit en skvätt på snapchat över att den utgått ur sortimentet och inte längre går att beställa någonstans, en CC cream. Min favorit, som tydligen inte fungerade alls på henne så jag fick den! <3 Och sen hörde hon av sig några dagar senare och ville skänka ett snordyrt puder från Paris Berlin som inte heller fungerade på henne. Tack snälla! <3
På tal om ytligheter. Innan jag fick reda på att bilen skulle kosta alla pengar jag ägde, en get och mitt psyke så klickade jag hem lite saker som tagit slut i mitt sminkförråd. Dessutom hade dom REA på mina favvofransar, så jag klickade hem ett gäng av dom också.
Och så följde det med en hårfärg av bara farten. Planen var att ge fan att färga håret för att ljusa upp det till sommaren. Men jag STÅR INTE UT med min hemska utväxt och alla synliga gråa hår. (Joda, jag har gråa hår. Har haft i typ 10 år) Tyvärr var färgen både ljusare och mindre röd än jag hoppats på. Så vi får se om den ens syns i mitt hår. Dom färgerna jag brukar använda hade helt utgått ur sortimentet... :(
Köpte en budgetconcealer från NYX istället för min vanliga från Urban Decay (Som kostar 3ggr så mycket). Tyvärr var den för mörk (trots att jag tog den ljusaste som fanns), den oxiderade massor, det torkade för fort, var svår att blanda ut, framhävde dom fina linjerna under ögonen och hade dålig täckning. SUCK. Men I'll make it work tills den tar slut. :P Who knows, jag kanske älskar den om någon vecka. Jag var faktiskt inte speciellt förtjust i Urban Decays concealer heller till en början. ;)  
KRAM!
Hahaha, Harrys uppsyn när jag spelar upp kattljud på youtube. xD
I veckan fick vi även hem ett paket från matsmart.se. Jag såg att dom fått in fruktpuré billigt så vi passade på. Sen köpte vi lite annat som kostade typ ingenting. :)
Johan köpte två marshmallow fluff. Ska bli spännande att testa på mackan imorgon. xD
Kan själv! <3 xD
Och så avslutningsvis kan vi väl gemensamt förundras över hur någon som är typ ett mjölkpaket stor har förmågan att, på under fem minuter, stöka ner ett rum såpass att det ser ut som att en tornado dragit igenom det. xD
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress