Sanna Siljeström

Om busiga mekaniker och en rekordlugn Stockholmsvecka
Ännu en vecka till ända! Och vi är inne i MARS. Helt otroligt. Jag menar, det var väl typ julafton för två veckor sedan och nu är det snart dags att plocka fram påskriset. 😮😅
 
Den här veckan har det varit den sk. "Stockholmsveckan" häruppe. A.k.a "sportlovsvecka nio". Och det brukar vara fullständigt KAOS på jobbet då. Och med vetskapen att varenda liten lägenhet och stuga i hela Funäsfjällen varit bokad sedan flera veckor tillbaka så hade jag förväntat mig att vi skulle slå alla besöksrekord i år, men ack va fel jag hade. Det har varit TVÄRLUGNT på jobbet. Det har väl ramlat in några besökare efter backarna stängt vid 4, men dagarnas övriga timmar har det varit nära på folktomt. 😫
Så. Himla. Trist.
För det är ju såååå kul att jobba när det är full rulle! Dagarna går så himla mycket fortare.
Aja, vi har ju sportlovsvecka tio nästa vecka, och då brukar vi ha snäppet fler besökare på museet än vecka nio. Så jag håller tummarna att det drar igång ordentligt då. 😊
 
.
Innan jag går vidare med veckans bilder måste jag ju bara berätta om något så hysteriskt kul som hände igår.
Jag blev prankad. 😅
Min bil ska besiktigas nästa vecka, så jag lämnade in den hos Hillhage (som jobbar som mekaniker) för en snabbkoll, och byte av en blinkerslampa som varit paj ett tag.
Igår när jag kom hem var min bil färdigfixad och dessutom hemlevererad! Fantastiskt! Och vi var i behov av en storhandling så vi bestämde oss för att packa ihop oss och fara iväg på en gång.
När jag låste upp bilen började plötsligt tutan att tuta tre gånger, och jag blev så rädd att jag nästan sket på mig. 😵😱😂😂 Sen provade jag att låsa, och även då tutade den högt tusan. Så jag skickade iväg ett "Haa ha, you got me!" sms till Hillhage och bad honom fixa det asap för annars väcker jag ju alla grannarna varje gång jag ska låsa upp bilen på morgonen. (Jag har låsspärr, så jag MÅSTE låsa upp för att kunna köra den). 
Sen for vi skrattandes iväg mot matbutiken.
Allt var frid och fröjd, tills jag skulle svänga. För då började bilen tuta helt hysteriskt av sig själv! Både jag och Johan kollade förvånat på varandra och sedan ramlade poletten ner.. Hillhage hade kopplat ihop tutan med blinkersen, så varje gång blinkerslampan tändes så tutade bilen. 😱😂 HAHAHAHA, så jävla klockrent.
Vi höll på att dö av skratt! 😂
Lyckligtvis var det lätt fixat genom att dra ur en suspekt utstickande liten sladd under huven.
 
 
Den här veckan invigde vi sittdelen på vagnen. Och Alex tycker den är fantastisk! 😍 Så himla kul att äntligen komma upp och se världen. ❤
Jag läste på lite om mat och matintag för bebisar inför Alex kommande åttamånadersdag. Och då stod det tips om att en del bebisar gillar att äta med sked, så jag köpte ett bestickset av ren nyfikenhet.
Och det gick ju superbra! Han använde den rätt direkt! 👍😍
Ute och leker i snön 😁
Nu i veckan upptäckte Johan att Alex lärt sig äta klämmis själv! ❤ Stora killen. 😍 Innan har han inte riktigt fattat varken hur man håller i dom eller suger för att det ska komma mat. Men plötsligt så ramlade polletten ner! 😊
Vi har börjat ge honom lite mer vanlig mat på sista tiden. Här testas blodpudding för första gången. Och det var JÄTTE gott.  😋
Kladdmonster ❤
En snökanin? Hähä. Nej, det är en Sanna i ett snapchatfilter. Har varit ovanligt duktig att lägga upp biler/videos i min story på sista tiden. :) Om någon är nyfiken så heter jag @sessamyys där. Men varning, det är bara bebisbilder och selfies i olika filter. Såatte. Be aware. Noll procent vettighet.
I tisdags var det ju fettisdagen, och självklart så ville inte vi vara sämre än alla andra. 😋 Det blev en tur till favoritkonditoriet "Hemma hos Edith"
Alex morfar skickade lite pengar och bad oss köpa en "Bil" till Alex. Men efter mycket letande hittade vi inget som passade honom. Men vi hittade den här fantastiska boken på bokrean så han fick den istället. 😊 Ska ta mig en tur bort på OK någon dag och se om dom har några mer passande leksaksbilar. 😉
I veckan dök månadens glossybox upp! Och den var skitbra! En av dom bättre boxarna på länge! 👏
Alexanders högra fot ska alltid vara med under middagen. När jag säger att man minsann inte ska ha fötterna på bordet så säger han bara "Dadada gaga mama pamama da gagagaga". Och ja. Vad ska man säga? Han har ju kanske en poäng?🤔
Vi hade internetavbrott ett dygn. Vilket hemma hos oss betyder att INGET funkar. Inget nät= Ingen tv, ingen data, ingen musik. Så på kvällen spelade vi lite kortspel istället. 😁
Morgongos ❤
I väntan på Pizza. Det är så kul att ta med Alex ut bland folk för han är en riktig flörtis! Tittar stort på alla som går förbi och bubblar på som bara den. 😍
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress