Sanna Siljeström

För bilder säger mer än tusen ord
Det har varit en FANTASTISK vecka, och kameran har fått jobba ovanligt hårt. :) 
Så häll upp nått att dricka, poppa lite popcorn, sätt er tillrätta. För här kommer en bildbomb deluxe med extra smör på ;D      
 
Jag gjorde mig till och gjorde fruktsallad med alla Alex favvofrukter i veckan. Meeeeen tydligen är det en jävla skillnad på smaken om man skär frukten i små bitar och blandar istället för att lägga dom i stora bitar oblandade på tallriken. xD Iallafall om man frågar Alex som totalratade fruktsalladen.
Tydligen har Alex minsta kusin, Alfons, som ganska precis blev TVÅ månader vuxit ikapp och har nu bara en storlek mindre än Alex. xD Så jag fick akutpacka ihop allt vi hade hemma i den storleken och skicka ner till Eskilstuna. Huruvida Alex är miniliten eller om Alfons är en liten fläskpadda låter vi vara osagt. xD
Alex studerar sin nya bil som han fått av morfar. <3
Pussmunnen har varit på ett kärt återbesök flera gånger den här veckan. :D <3 Haha.
Bullen lånar barnmatstolen av Alex. xD
Baboo!  
Livsnjutaren/badvakten Giffel
Såååååå tuff i polistishan som han fick av Johans faster Inger och Conny när vi kom hem från BB. :) <3
Den superfina och såååå uppskattade napphållare Alex fick i doppresent av sin faster Jennie och Emil (och kusin Linnéa förstås) börjar se en aaaningens sliten ut. Så vi frågade vart den var köpt och beställde två extra. :) Såååå fina. <3
Giffel börjar få påskfeeling? xD
I veckan dök paketet från H&M med alla nya kläder till Alex upp i brevlådan.
Alltså, HUR söt?! Jag ville ha en i varje storlek. Men den var dels dyr, men också slutsåld i dom flesta storlekarna. Men jag lyckades få en i storlek 80. Och viker man upp ärmarna kan han faktiskt ha den. Så den borde passa ett bra tag! :D
Jag beställde 2 nya mössor också. Vilken megamiss. xD För tydligen har Alex lärt sig slita av dom själv. Hade jag vetat det hade jag letat efter nått med snöre. Haha, nåja! Han låter dom iaf sitta kvar när han har vantar på sig. ;D  
Bullen by day, Batman by night.
Muotd (Make Up Of The Day) någon dag i veckan. Jag har upptäckt att den lila skuggan "folklore" från makeup store (som jag fick i en glossybox för hundra år sedan) är sååååååååååååå snygg! En ny favvoskugga. Tänk, jag som hade lagt undan den och tom tänk slänga den. :O Det är därför jag aldrig kastar/ger bort smink jag inte gillar direkt utan alltid ger det ett par chanser. :)  
Mammas lilla lam <3
Sååå snygg i sin collegejacka. Som vi köpte när vi var in på RUL när Alex låg i magen. Tanken var att han skulle kunna ha den till hösten 2016. xD En aningens felkalkylerat. Haha.  
Nyvakna och påväg till risnäset och årets Lopme Naestie!  
När vi var på risnäset testade vi att gunga för första gången. Alexander var NOT amused.
Den stora ligg-gungs-grejen var inte heller någon hitt. xD Hahaha.
Lopme naestie, marknadsområdet.  
Barnen fick mata renar med lav.
Inte så road bebis på ICA. xD Det är inte lätt när man vill känna och smaka på ALLT men varken får eller når. xD
Testar pannkakor för första gången. Jag gjorde amerikanska pannkakor utan salt och socker och med hallon i. Fick tummen upp av lilleman som åt upp nästan allt. :D
Testade en av dom nya B&J "Topped". NOT worth the hype. Meh.
Hälsar på Giffel som solar på balkongen.
KRAM!
Idag fick vi efterlängtat finfrämmande av kusin Linnéa och Co. <3 Alex tycker det är sååååååå kul när han får träffa Linnéa. <3
 
 
That´s it för den här gången.
Nu ska vi kika på film och äta popcorn.
 
Laters!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress