Sanna Siljeström

Veckan i bilder
Jag har lite brist på saker att kåsera om, men jag har en hel drös med foton från veckan som gått. Så jag tänker helt enkelt köra på direkt med veckans bildbomb.
 
Enjoy!
 
 
Dippa dippa. Ketchup och bea är godast. ;D Är man sin mors son så är man. xD
Snygg i håret. <3 Det växer som ogräs. :O
Jag fick blommor av älsk i veckan. Bara sådär! <3
Ett par bilder från veckans barnvagnspromenader. Funäs är förjävla fint på sommaren.
Skål!
I torsdags var vi på Alexanders ettårskontroll. Han fick mer än väl godkänt och läkaren var superimponerad över hans utveckling och berättade att han ligger ca 6 månader före det där omtalade "normalbarnet" i utvecklingen. :O Mamma Sanna blev förstås stolt som en tupp. ;) Men lite stressad också... Jävla unge att ha bråttom att växa upp. :P  
Något läkaren och BVC-sköterskan var lååångt ifrån imponerade med var lillemans viktkurva som störtdykt. Men när jag berättade att Alex för bara några veckor sedan drabbats av ROTA-viruset så höll dom med om att det ändå var en ganska överenskomlig viktuppgång efter det.
 
Det slog mig nu att jag nog aldrig berättade i bloggen att det var just rotaviruset Alex hade.
Alex kusin, Alfons, (4 månader gammal) hamnade mycket olyckligt på sjukhus efter han fått magsjuka som var misstänkt lik den Alex hade. Det tog inte många minuter att räkna ut att Alfons varit hemma hos sin mormor och morfar och lekt runt bland samma leksaker som Alex lekt med när han var sjuk, och sov i samma säng som Alex kräkts ner. Så det var med 99,9% sannolikhet samma smitta.
Efter några tester visade det sig att det var Rotavirus. Och det förklarar ju varför Alex blev så HIMLA sjuk, och varför det höll i sig så länge och aldrig gav med sig. Vi hade bara tur som slapp sjukhuset. :(
Alex fick testa Sveriges nationalrätt, Tacos, för första gången i fredags. :D
Istället för att krydda med färdig tacokrydda kollade jag på baksidan av en sån påse vad det var för kryddor i och blandade kryddblandning till lilleman själv istället. Men skippade socker och saltet. :)
Alex tyckte det var supergott! Brödet och vitlökssåsen var godast. xD
Evert fick också smaka. xD
Chillar med pappa. Och om ni undrar vad han har på huvudet.....
... så är det ett samma-lika hårband som jag hade på mig när jag lyxade till det med en ansiktsmask. xD Han ville ha mitt hårband men fick ett eget. Som han sen vägrade ta av sig på någon timme. Did I mention att ungfan vanligtvis aldrig låter något sitta kvar på huvudet om man inte häftar fast det knyter fast det med ett band under hakan. xD Blev lite imponerad.
Igår blev jag så himla baksugen! Så jag bestämde mig för att testa baka macarons igen. Jag har testat 2 gånger tidigare och misslyckades bägge gångerna. Ena gången med marängen, andra gången med fyllningen. Men den här gången blev dom superbra! :D
I veckan ska jag baka ett gäng till och frysa in till Alex ettårskalas. :D Dom är ju så fina! <3 Och GODA!
På tal om bakning och Alex ettårskalas. Jag råkade gå lös på lyckasmedmat.se och beställde hem massa roliga baksaker! Jag är sååå taggad på att baka Alex tårta! :D Jag är lite sugen på att baka en tvåvåningstårta, men vi får se. Måste kanske göra två stora tårtor istället om det ska räcka till alla. :P Vi får se, vi får se.
Som ni såg högre upp i inlägget så växer Alex hår som ogräs. Så igår drog pappa Johan fram rakapparaten och trimmade ner Alex hår. :)   
Om ni undrat, så nejdå. Alexanders omtalade och halvkända ankput har inte slutat göra gästspel härhemma. Faktum är att dom senaste dagarna har det putats något extremt. Man ser läpparna innan man ser Alex när han äntrar rummet. Så illa är det. xD Och konstant dessutom!
MEN ungen rör sig ju HELA tiden och springer runt som en tok. Så det är nära på OMÖJLIGT att fånga på bild. Det blir bara ett suddigt streck. xD Men ett par bilder blev hyffsat skarpa iaf.
I morse åkte vi till Ruvallen och hälsade på Alex farmor och farfar.
Leker i sandlådan.<3
Haha, lyckades fånga när Alex låter som en bil. Något han började med typ förra veckan. Han kniper ihop läpparna och pruttar med munnen som en bil. SÅ gulligt. Och något han kommit på helt själv. Varken jag eller Johan har någonsin låtit så när vi "leker bil". Vi säger typ "brum brum brum". xD  
Misse, en av svärisarnas 4 katter, ligger och spanar på fåglar. :3
Mys med farmor. <3
And that´s it för den här veckan!  
 
Laters!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress