Sanna Siljeström

Om testresultat och ett veckan i bilder
Jag startar väl helt enkelt där jag left er hanging. Såattsäga.
Läkarbesöket i fredags gick både bra och dåligt. Bra i den bemärkelsen att testerna visade, precis som jag trodde, inget fel på sköldkörteln. Men nu är vi tillbaka på ruta ett igen och har ingen aning om vad som är fel, vilket förstås suger...
 
Läkaren ställde massor av frågor, lyssnade på lungor och hjärta och antecknade ner flera sidor i sitt lilla block. Hjärtat och lungorna lät bra, men blodtrycket var alldeles för högt. Utöver det kunde hon inte hitta något fel så jag ska tillbaka imorgon och ta fler blodprover. Sen blev jag tillsagd att gå och kolla blodtrycket mellan varven för att se att det inte blir värre.
Så vi får väl se i mitten av veckan vad blodproven säger, jag fick ingen ny läkartid utan får själv ringa in och fråga. :P Jag skulle behövt en uppföljning tyckte läkaren, men det var tydligen personalbrist och det fanns helt enkelt inga läkartider.
 
Suck och stön.
Men va ska man göra? Det är väl bara att gilla läget och hoppas att mina misstankar om vitaminbrist faktiskt stämmer och att vitaminerna hjälper. :P  
 
Anyway, nu tänker jag abrupt avsluta denna klagolåt med ett "veckan i bilder" i ett tappert försök att lätta upp stämningen lite. ;) 
 
 
Påfyllnad i det sedan länge tomma vitaminlagret.
I tisdags var vi på nationaldagsfirandet i fornminnesparken.
Vädret var inte på topp, men sämre hade det kunnat vara. ;)
Nina spelar näverlur.
Det bjöds traditionsenligt på sång och musik i olika former. :)
Ingången till fornminnesparken. :) Som är en del av museet där jag jobbar.
Museet.
Gamla museet till höger. En gammal skolbyggnad där bland annat min farfar gått i skola. :)
Vi smet ifrån festligheterna lite tidigare för Alex tålamod tog slut. Efter han lärt sig gå har "sitta still" inte varit hans starka sida. xD
Hålla handen med pappa. <3
Under firandet fick alla nyfödda i kommunen en gåva i form av ett silversmycke. 18 barn var det som fick smycket i år!

Jag och Alex visar upp smycket. :) Jag tänkte nästan ta det till mig själv först för jag tyckte det var så himla fint. ;D MEN det är ju faktiskt Alex smycke, så jag la tillbaka det i lådan och stoppade undan det i hanns minneslåda tills han blir äldre. :)
Klättermusen fortsätter imponera. Nu kan han klättra upp på sin bil själv! :D
Och på tal om att lära sig saker. Han har en trasig gammal telefon som han får ha som leksak, och häromdagen plockade han upp den och låtsades prata i den! :O Vi pratar nästan ALDRIG i telefonen härhemma, när vi ringer kör vi via videosamtal på FB, så vart i hela fridens namn han lärt sig det fattar jag inte!
Haha, jag hittade honom sittandes på skohyllan häromdagen där han försökte sätta på sig mina högklackade stövlar! xD  
Alex och Harry undersöker den nya dörren pappa Johan byggt för att vi ska kunna vädra utan att varken två eller fyrbenta barn ska kunna smita. ;D
Äta mat är alltid lika kul. Mindre kul för oss föräldrar som ska städa upp efteråt.. xD När ska kladdet lugna ner sig?!
Evert kom också förbi på middagen.
Mammas kladdmonster <3 Som blev 11 månader häromdagen. KAN inte förstå vart tiden tar vägen!
Vädret har varit skit hela veckan, men idag var det uppehåll en stund och faktiskt riktigt varmt, så vi tog en liten promenad. :) På fotot ser ni skarvarna t.v och Funäsdalsberget t.h.
Alex och Evert. <3
<3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress