Sanna Siljeström

Om midsommar, maränger och förutsägbara vädergudar
Vädergudarna ser inte ut att vara med oss inför morgondagens midsommarfirande. ;D Dom har inte varit med oss på hela veckan faktisk. Svinkallt, regn, blåst och tydligen till och med snö. Vilket onekligen för tankarna tillbaka till midsommarafton för 2 år sedan då jag var sekunder från att packa ihop och flytta tillbaka söderöver.
 
I år är jag långt ifrån lika bitter. Jag är förberedd. Midsommar i fjol var fantastiskt vacker, så chansen att vi skulle ha sån tur 2 år i rad är ju nära på obefintlig. ;) Så jag räknar med att det blir 2 grader varmt, hårda vindar och snöblandat regn i morgon. Jag kan OMÖJLIGT bli besviken.
Jag har dessutom planerat för två midsommarfiranden; Vid hyffsat väder planerar vi att åka till midsommarfirandet i Ljusnedal, ta med picknick och spendera dagen där. Och är det för kallt och regnigt för att slita ut Alex så blir det picknick på vardagsrumsgolvet med dans kring en murgröna. xD Det blir vad man gör det till. :)
 
Anyway, lilleman har ganska precis somnat efter en lång promenad ute i det högst oväntade (och gissningsvis väldigt temporära) finvädret. Så jag tänkte att jag skulle passa på att bjuppa på alla bilder från veckan så här långt;     
 
Full fart och massa putläppar, det förklarar Alex vardag ganska bra. xD
Mammas kladdmonster. <3
Eftersom vi ändå var fast inne så trotsade jag regn och passade på att baka en stor sats med macarons till Alex ettårskalas.
Dom blev såååååå söta!  Och inte en enda sprack, trots att regnet hängde i luften. För det vet ni va? Att man ALDRIG ska baka någon form av maräng när det regnar.
Blev SÅ NÖJD! *klappar mig själv på axeln*
Ett stycke nyvaken busunge.
Jag signade upp mig för att bli sk "Buzzador" för någon vecka sedan och har anmält intresse för några av testerna. Och i veckan hade jag turen att bli utvald och få testa en ny dryck från ProViva! Så kul! :D 
Dom färdiga produktfotona! Dels den här....
Och så den här, som jag dessutom valde att använda på insta och fejjan när jag recenserade produkten. :) 
Nu håller jag tummar och tår att jag kommer med i fler kampanjer, för det var SÅÅÅÅ kul att fota/recensera. :D
Morgongos! <3 Nyvaken bebis och en (nästan) nyvaken mamma. :)
Kraaaaam <3
<3
Alex och Evert äter lasagne.
Alex torkar själv....
Ååååååh så ren han blev! xD
Och så avslutningsvis några bilder från morgonens promenad genom byn. :)
En liten ekorre. :D
Vi genade genom fornminnes.
And that´s it för idag!
Kanske blir en tur till på byn om vädret håller i sig. :) Nya animerade Resident Evil filmen "Resident Evil: Vandetta" dök mycket magiskt upp i vår eminenta filmsamling i veckan, så när lilleman lagt sig för natten planeras det filmkväll. Och jag känner att det kanske inte skulle sitta helt fel med någon form av snacks till filmmyset. Frågan är om det är värt att gå in på en affär dan före midsommarafton? Eller tänker ALLA så? Det kanske är tomt på affärerna idag? xD 
Det kan hända att ALLA är på systemet och handlar nubbe, för det var inte nådigt va fullt det såg ut när jag cruisade förbi där med spermatrucken. :O
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress