Sanna Siljeström

Om rumpor, tårtor och nytt till hemmet
Här hemma håller vi på för fullt med förberedelserna inför morgondagens ettårskalas.
Jag har dock förberett småsaker hela veckan. Typ, bakat lite bottnar en dag, gjort bärkompott som ska i tårtorna en annan dag, gjort sockerfigurer till tårtorna, städat lite här och där så det ska gå fort att städa ordentligt innan gästerna kommer. Så idag ska jag egentligen bara sätta ihop tårtorna. :) Vilket jag håller tummarna går hyffsat smärtfritt.
 
Hela veckan har egentligen varit ganska produktiv här hemma. Vädret har tvingat oss till inomhusvistelse och varit nästan komisk kasst. Storm, regn och ett gradantal som jag gissar inte ens skulle räknas som sommar enligt metrologerna. (I dag har vi SEX grader ute.(!))
Vi fick en leverans från IKEA i måndags med massa nytt till Alex rum. Så det har förstås byggts ihop och satts upp. Vi gjorde en tavla till sovrummet en dag. Jag sorterade alla Alex kläder och sorterade bort det som var för smått, och gick igenom nästa storlek av arvekläder och noterade vad som behövdes beställas i den storleken så han slipper stå med rumpan bar när han växt ur den storleken han har nu. ;)  
 
Ja och igår, icke att förglömma, var vi på barnkalas där vi fick supersmarrig smörgåstårta och regnbågstårta! :D
Lilleman fick smaka smörgåstårta för första gången och han var helt SÅLD. <3 Haha, han tyckte det var sååååå gott. :D Han fick smaka lite regnbågstårta också och även den gick hem. Framförallt grädden. ;D Han ÄLSKAR vispgrädde.
 
Anyway, på tal om tårtor och bara rumpor, här kommer veckan i bilder!
 
Roooooompa
Johan och Alex bygger ihop Alex nya bokhylla. Under hyllan ser ni även Alex nya matta. :)  
Före och efter! :D
Och före och efter matta också. <3
Inspekterar nya hyllan där dom mindre gosedjuren fått flytta in.
Bus på nya bilmattan. <3
Förutom matta och bokhylla fick Alex även en växasäng. :) Men den hamnade nere i förrådet tills den dagen han börjar klättra ur spjälsängen. En dag jag INTE ser fram emot. Jag har en gissning att det kommer bli en mardröm att lära honom sova i en öppen säng. :(  
Före och efter i sovrummet också. Jag är dock inte heeelt förälskad i den nya tavlan. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. :/ Det är liksom något som fattas, men jag kan inte komma på vad.
Mys med pappa i soffan innan läggdags. <3  
Kalas! :D
Ida höll på att dekorera tårtor för fullt när vi kom. Och HUR fin blev den inte då?! Önskar jag också hade färgat mina bottnar! :P
På tal om mina bottnar. :) Här är mina. ;D Vi blir ju ett litet gäng som ska ha tårta i morgon. Så det blev 4 bottnar. Totalt blir det två tårtor. :)
Ett par sneek peeks på mina caketoppers. Det är första gången jag gör figurer själv i sockerpasta. (Blommorna jag brukar göra och bokstäverna är ju ifs också gjorda "för hand". Men dom görs med hjälp av olika formar)
Jag lärde mig mycket. Bland annan att inte sätta ihop figurerna innan dom torkat lite. xD Mina sjönk ihop MASSOR. Så den blev typ en centimeter kortare när den torkat! Jag gissar att huvudet blev för tungt. Aja, dom blev söta ändå. ;D <3 Ni får se resultatet efter kalaset. :)
Och så avslutar vi med en deprimerande väderbild.
Nu ska jag gå och bygga tårtor!
Laters!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress