Sanna Siljeström

Hej måndag
Ännu en vecka till ända. Och snart går vi in i Augusti.
Och trots att vi faktiskt fick två riktigt fina dagar den här veckan så känner jag mig ändå ganska bitter över att det vägrar bli sommar häruppe. Jag menar, va sjutton är två dagar med 20 grader och strålande sol när temperaturen övriga dagar knappt överstiger 10 grader och regnet antingen öser ner eller hänger i luften. 
Jag börjar på riktigt få höstfeelings. Hela dricka chailatte, dra på mig höstkläderna, färga håret mörkt och sminka mig i höstiga nyanser-köret. Och, don´t get me wrong, jag ÄLSKAR hösten... Men inte mitt i högsommarsäsongen. :P
  
Jag har ju redan bjussat på två bildbomber den här veckan. Dels när vi for till Norge och sen när vi åkte upp på berget. Trots det har jag ändå lite bilder kvar att bjuda på från veckan som gått. Så jag tänkte avsluta den här klagolåten med dom. ;D
 
Alex fick prova grillad burgare för första gången den här veckan. Eller, han har fått smaka lite förr, men nu fick han en egen. ;D
Det var myyycket skeptiskt först. xD
Men sen så! ;D Haha. <3
Vi testade bygga ihop det nya duplohuset Alex fick i födelsedagspresent av farbror Roark. :D Och förvånandsvärt nog så lekte faktiskt Alex med det också, inte bara demolerade. ;D Haha. <3 Men än så länge har nog mamman och pappan i familjen mest kul. xD
Såhär ser det ut typ VARJE gång vi äter. ;D  
I tisdags fick vi besök av min farbror Anders och hans mamma Gudrun som var här uppe på snabbvisit.
I onsdags trotsade vi Kyla, regn, blåst och min mycket envisa förkylning och tog en tur ner på marknaden, där vi lyxade till det med en matteburgare! ;D
Alex fick också smaka, och han tyckte den var FANTASTISK! Trots att det var lite hetta i den. :)
Efter torsdagens norgebesök avslutade vi dagen med att njuta av dom sista soltimmarna på balkongen...
.. där vi även passade på att inviga Alex nya pool, som han fått av familjen Larsson i födelsedagspresent. :) 
Alex ser alltid så himla road ut. xD Men tro mig, han tyckte det var superkul! :D
Fantastiskt smart med UV-skydd på poolen! :D Plus att det fungerade bra som lite vindskydd också!
Pappa Johan ville också bada! Anledningen att han ser så glad ut är för att undertecknad precis visat Alex hur man använder vattenslangen.... på pappa. xD
Jag fick också vara med och bada! :D
Bus på rummet.
Fredagens solnedgång. <3
I lördags for vi en tur upp till sätern och hälsade på Alex farmor.
När vi kom höll hon precis på att koka kaffe och te. <3
 Alex fick låna en liten ministol och sitta på och kolla på elden. <3
 
 Och det var det från förra veckan. Den här veckan är ett oskrivet blad än så länge. Det hade ju varit kul att hitta på något, men med vädret som det är så blir det lätt att man stannar hemma och degar. :P Vi får se vad vi hittar på! :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress