Sanna Siljeström

Bebisliv och teknikkrångel
Idag inleder jag en sjudagars arbetsvecka.
Phu.
Känns alltid trist att vara hemifrån så mycket. 💔 Men det är under en av dom större sportlovsveckorna så jag gissar att tiden på jobbet kommer att gå hyffsat snabbt. 👍😊
 
Jag har haft ovanligt mycket problem att uppdatera härinne på sistone. Dels har min dator gått bananas och fastnat i nån jävla uppdateringsloop där den försöker installera någon gigantisk uppdatering av systemet för att efter typ 7-8+ timmar fastna på 91%. Vilket betyder att det  tar typ en hel dag eller en hel natt att märka om våra (läs=Johans) tappra försök att få till uppdateringen via bakvägen fungerat eller inte.
Ja, men jag har ju en ny och fin telefon tänkte jag då. Då kan jag uppdatera via den.
Jovars. Textmässigt nemas problemas. Men jag får av någon outgrundlig anledning inte ladda upp bilder direkt från telefonen upp på siten!? Så då sitter jag ändå där i slutändan och måste vänta på den jävla datorn som vägrar sluta försöka uppdatera sigsjälv.
Och som grädde på otålamodet så verkar det vara något större fel på Blogg.ses portal, så när jag äntligen lyckats sätta mig vid datorn, så misslyckas nästan alla bilder att laddas upp, texten försvinner spårlöst när jag försöker spara och helt plötsligt kan siten bara krascha. GAH. 😠😵😵
 
Nåväl, det är vad det är och jag kan inte göra mycket åt saken.
Bortsett från teknikstrul så har den här veckan, precis som alla veckor sedan Lilleman kom till världen, varit fantastisk. Det är bus, mys, gnäll, gråt, skratt och lek i en alldeles fantastisk mysblandning. Man har ALDRIG tråkigt när man har småbarn. 😉
Och, per usual, så kommer här veckan (och lite av förra helgen) summerad i ett gäng bilder: 
 
Grannens katt, Tiger, hälsar på Alex genom rutan.
Vi testade att göra trolldegsavtryck för första gången. Och det gick helt ok! Den var lite degig på baksidan trots en timme i ugnen. Så nästa gång ska jag nog köra den lite längre. 😀
Jag läste någonstans ett tips om att man kan färga isbitar med matfärg och låta bebisar leka med dom. Jag hittade dock aldrig igen det tipset, och hur mycket jag än googlat hittar jag inget liknande heller. Såatte. Be aware, Jag tror att det här misslyckade experimentet är något som jag drömt att jag läst om. 😅😂
Det var kul, men inte helt oväntat ISKALLT åt lilleman. 😅 Haha, stackars liten ❤
Lyckligtvis hade vi ställt både honom och stolen i duschen, så vi kunde låta honom duscha i varmt vatten medans han lekte. ❤ Men som sagt, ett ganska misslyckat försök till pedagogisk babylek. 😂😂
Såhär glad blir Alex VARJE gång man avlägsnar honom från dusch eller bad. 😍😂 Han ÄLSKAR att bada.
Jag fortsätter att läka ihop och nu har jag nästan inte ont alls. 😊 I fredags var jag och tog bort stygnen under halsen, och idag på eftermiddagen så ska resten bort. (det kanske tom är så att dom redan är borta när det här publiceras.)  
Blåbär det är smaskens. 😋
Och så får man ju bada efteråt. ❤🛀
En random selfie, så ni inte glömmer bort hur jag ser ut. 😉
Testade nya Fanta Mezzo i veckan. En fanta med smak av Cola. Helt ok! Men inte ens i närheten av lika god som en av mina favoriter "Black Orange"- som tyvärr är nära på OMÖJLIG att få tag på.
Lilla klättermusen. ❤ Ska klättra på ALLT! Och den här veckan har fallolyckorna varit få, så han har blivit betydligt bättre och stadigare i stående läge. 👍😀
Alexander har börjat vakna och gråta på nätterna när han råkar tappa nappen. Så vi får kliva upp och leta reda på en ny. Och jag lovar, att lägger jag ner 40 nappjävlar i spjälsängen är varenda en borta när jag kliver upp och börjar leta. Så jag köpte självlysande nappar! Sååå smart! Och det funkar! :D Dom lyser hela natten och man ser dom oftast direkt när man börjar leta. Plus att Lilleman verkar hitta dom lättare också!
Jag köpte mina på Apotea.se och dom finns i massa märken och modeller. (osponsrat inlägg)
Haha, Johan bjöd på lyxfrulle i lördags. 🍴😍😂😂
Harry ligger och myser i sängen.
Harry blir attackerad av ett vilt litet lamm i sängen. 😂🐑
I lördags eftermiddag for vi iväg till min Faster Ylva på ett sent födelsedagsbesök. Hon var borta den helgen hon fyllde, och helgen efter var jag handikappad. Men bättre sent än aldrig! Och vi hade det supermysigt i deras lilla störrös där vi bjöds på grillade hamburgare till lunch.
Alex tyckte det var jättespännande med en öppen eld!
Ylva och min kusin Peter.
Ylva, Peter och Ylvas man Tage till höger.
Igår snickrade Johan ihop ett fönster.... Eeeeh. Vatusan heter det. Fönsterbord? 😅 En förlängning av avlastningsytan på fönstret. 😂😂
Tadaaa! Fint blev det iaf. Oavsett vad det heter. 😋 Så däruppe får katterna numera äta sin mat ifred från minimala små klåfingrar.
Medans Johan byggde fönsterförlängning så passade jag på att laga storkok med Lillemans favvomat- köttfärssås och makaroner.
💖
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress