Sanna Siljeström

Aj som fan
I måndags for jag iväg på HC för tidigare nämnda leverfläckskontroll.
Precis som jag misstänkte så var det framförallt en som väckte oro, så det blev operation direkt. Den satt jävligt dumt placerad UNDER foten och läkaren berättade att dom vanligtvis inte gärna tar bort leverfläckar underifrån fötter eftersom det dels är stor infektionsrisk men också för att det gör så, och jag kvoterar, "jävla ont". Men han sa att i det här fallet var det inget att diskutera, den skulle bort.
 
Och han skojade inte när han sa att det gjorde jävligt ont under foten. Herre jävla skit va ont det gjorde! Han tog en även ovanpå foten som såg lite mystisk ut och den kändes som en fis i rymden i jämförelse.
Aja, nu är den borta och skickad på analys. Så nu kan vi inte göra annat än att vänta, hålla tummarna och hoppas på det bästa. Provsvar kunde dröja 2-3 veckor.
Jag har 4-5 fläckar till som ska tas bort på fredag, men dom var varken han eller jag speciellt oroliga över. En av dom har ifs börjat spontanblöda ett par gånger. Men ändå. Still not lika oroväckande som den under foten.
 
Annars då?
Veckan har varit hyfsat lugn i och med den opererade foten. Jag fick inga kryckor (jag gissar att dom är abonnerade till klantiga pelikaner turister ;) ) så jag har liksom bokstavligen fått KRYPA runt hemma under mina två lediga dagar. Till Lillemans stora glädje. 😂 Men idag kunde jag åtminstone stödja på stortån tillräckligt för att kunna ta mig framåt. Så det gick hyffsat att jobba. Men det är tur att det fortfarande är lågsäsong och att jag bara jobbar ons-fre den här veckan. ;D
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress