Sanna Siljeström

Känslorna på utsidan
Det har varit en riktig bergochdalbana, både fysiskt och psykiskt, den här veckan.
Det är över en vecka sedan jag blev frisk från magsjukan, men magen och kroppen har verkligen haft svårt att återställa sig. Det toppat med att Alexander fått börja förskolan "på riktigt" nu och att jag faktiskt bara har några få dagar kvar innan jag börjar jobba har känts väldigt ansträngande för psyket. Det är så himla många känslor att jag inte riktigt vet vart jag ska göra av dom.
 
Alex har varit på föris onsdag, torsdag och fredag förra veckan, och ska vara där hela den här veckan också som en del av inskolningen. Och så här långt har det gått super. <3 Han verkar trivas jättebra på förskolan. Han äter bra, sover som han ska, leker och busar och är allt annat än nöjd när jag kommer och hämtar honom på eftermiddagarna för han vill mycket hellre stanna där. Vilket känns superbra, för bättre betyg än så kan en förskola inte få av någon som själv inte kan uttrycka sina känslor i ord. <3
 
 
Veckans "veckan i bilder" är en aningens bildfattig och lite tråkigare i jämförelse vad ni är vana vid. Jag har inte orkat gjort mer än nödvändigt och Alexander har ju varit på förskolan hela veckan. Men det blev ju några bilder i alla fall! ;)
 
 
I onsdags, på väg till Alexanders första dag utan någon av oss föräldrar på plats på förskolan. <3 Det kändes jättebra och det var inte alls jobbigt att lämna. Alex sprang in direkt och började leka och tittade inte ens på mig när jag försökte vinka hejdå. xD
I torsdags var det MYCKET jobbigare. Alex sprang in och lekte direkt men när jag sa hejdå och skulle gå ville han följa med. :( Och han såg helt förstörd ut när jag gick. AJAJAJ vad det gjorde ont i mammahjärtat när jag gick förbi fönstret och såg att han stod och kollade ut genom dörren jag gått ut ifrån och kollade efter mig och såg superledsen ut.  :( Fyy va jag bölade. Och han hade tydligen gått och kollat efter mig och varit lite småledsen hela dagen sen. <3
På väg till dagis i fredags. Lyx att få leka med mammas telefon. ;D Lämningen i fredags gick åter igen superbra! Medans jag tog av mig mina skor så hade han hunnit smita in, med ytterkläder och allt, till sina kompisar och börjat leka. xD
Jag lyckade till det med min favoritsallad och youtube i väntan på att lilleman skulle sluta på föris. :)
Kusin Linnéa och Emil kom, TACK OCH LOV, och hälsade på efter middagen i fredags. Alex, som varit på obotligt dåligt humör hela helgen, blev mycket gladare när Linnéa var där, så vi fick en liten paus från skrik och gråt.
Busfrön i sängen. Dom bäddade ner sig själva där och sa att dom skulle sova. Alex höll faktiskt på att somna på riktigt. xD
Världens minsta pitabröd? Babytacos. xD
I lördags tog vi äntligen tag i det här med julkort. Som vi, per usual, skjutit upp till sista timman. Det gick INTE bra. xD Haha, Alex var på allt annat än bra humör och skulle minsann inte ha på sig nån jävla tomtedräkt. Eller sitta still. Eller se glad ut. T_T Tror hela familjen var på kasst humör när den fotosessionen var slut. xD
I går bestämde vi oss för att testa göra pepparkakshus. :D
Alex fick inte hjälpa till i år, men han fick sitta bredvid och äta pepparkakor. Så han var inte missnöjd. ;D
Tadaa! Det färdiga huset. :D Vackert för att vara ett första försök.
Alex nya favoritsyssla. Diska. xD Inte nog med att han diskar disken, han diskar hela köket också. :P
Och så måste det ju in i alla fall EN bild på utomhuset. Den här är tagen i går när det var 20 jävla minusgrader hela dagen. Sjukt kallt! Men fint! <3
LC

ÅHHHH, Tati!! Älskar när hon testar svindyrt smink i WTF!

Svar: Ja hon är skitbra! 😍😍😍
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress