Sanna Siljeström

fyrtioåtta timmar
Och dääääär klev vi över 48 timmars- strecket!
Andaaaas uuuuut!
 
I'm not gonna lie, det har varit en helvetes jävla vecka. Alexander sjuknade om igen ganska precis innan vi klev över 48-timmarsgränsen förra gången. Och strax efter, kanske en halvtimme, så sjuknade jag in. Och knappt 12 timmar senare så var det Johans tur. Totalt 5 dagar med magsjuka blev det med Alex omsjuknande. Bläääh.
 
Och jag vill med detta påminna folk med ungar i förskola hur VIKTIGT det är att vänta dom där 48 timmarna efter sista kräkningen/ diarrén. Alex var helt frisk efter första insjukningen och visade noll tecken på att sjukna om när det plötsligt vände igen.
Jag FÖRSTÅR inte folk som ska ha så jävla bråttom och lämna på dagis för tidigt. Det finns INGA ursäkter. Ni är dumma i huvudet helt enkelt, era jävla stolpskott!
 
 .
Och med det ventilerat tänkte jag passa på att bjuda på veckans bilder. ;D För jag hade faktiskt en hel del kort att bjuda på, trots sjukdom.
 
Alexander inspekterar adventskalendern han fått från farmor och farfar. 😍
Jag fick ett nytt kortspel av skaparna av "exploding kittens" kortspelet. 😄 Vi har tyvärr inte hunnit spela det än pga magsjukan. Så jag får återkomma med betyg. 😉
Alex har vuxit ur sin bokhylla där han brukar gömma sig och bajsa, så nu letar han efter nya ställen. 😂
En liten klen sjukling får äntligen öppna första luckan på sina adventskalendrar. I bamsekalendern fick han en pysselbok.
Och i playmobil kalendern fick han en ko! 🐄
Första december åkte äntligen julpyntet fram. Och glöggen och pepparkakorna. 😍😉
Sjuklingen fick testa pepparkaka för första gången. Det var mycket gott 👌👍
Harry kom också i julstämning. 😹
Mitt i julstöket kom posten med ett paket från kicks med lite småsaker jag beställt på Black Friday rean. 😍
Lite ny pärlplattekonst med jultema som Johan fixade efter mina önskemål 😍
På lördagen var det julskyltning i byn och eftersom Alex var pigg så packade vi ner honom och tog en promenad genom byn.
Vi stannade till på risnäset också och kollade.
På den timman vi var ute hann det bli mörkt. Det är inte många timmar det är ljust ute nu. 😕
Dom bjöd på kanelbulle på konsum. Till Lillemans förtjusning som, trots matvägran, tröck i sig halva min bulle. Bättre än inget I guess. 😂
Efter promenaden blev det  årets första pepparkaksbak.
Natten mot söndag var det magsjukan började om igen. Så dom här bilderna är från igår kväll när vi äntligen började känns oss som folk igen och Alex äntligen började äta! 😍
Pasta med bacon och Babblarna. Det är grejer det. 😉👍👌
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress