Sanna Siljeström

All good things come to an end
"Dagarna går långsamt, men åren går fort"- är ett talesätt som ligger och gnager i bakhuvudet när jag är inne på min allra sista dag som mammaledig- för den här gången. ;)
Imorgon är det dags att stämpla in på jobbet igen och det är, såklart, med blandade känslor. 
 
Jag är å ena sidan tokpeppad på att börja jobba igen! Det ska bli skönt att äntligen komma in i en normal "vardagsrutin". Men å andra sidan känner jag sån ångest över all tid jag kommer att missa med Alexander.
Jag jobbar ibland 7 dagar i veckan från det Alex kliver upp, tills bara någon timme innan han går och lägger sig. :(
På plussidan (fast på minussidan för mitt bankkonto och framtida pension) så är jag ändå ledig (läs=arbetslös) 5 månader om året. Så så länge jag fortsätter jobba så, så kommer jag ändå ha mer tid ihop med honom än vad en vanlig medelsvensson med heltidsjobb har med sina barn.
 
Hur som helst. Jag tänkte egentligen passa på att kika in för att dela med mig av den här veckans bildbomb. För det är redan en hel drös med kort och jag vet inte när jag har tid att sätta mig och gå igenom dom nästa gång. Alexanders inskolning är ju slut efter idag, så dom dagar jag är ledig i framtiden så är även han ledig. Let´s just say att ni kanske inte ska ha allt för höga förhoppningar om frekventa uppdateringar härinne ett tag framöver tills jag kommit in i alla nya rutiner. :P But fear not! Jag tänker inte sluta blogga än på ett tag i alla fall. ;D
 
Vi inleder veckans veckan i bilder med en solnedgång. <3
I tisdags fick jag för mig att passa på att färga utväxten igen. :)
Tadaaa~ Klart! Syns knappt nån skillnad. ;D Men jag gillar att vara lite mörkare kring hårfästet.
När vi ändå pratar ytligheter: jag fick december månads glossybox i postlådan häromdagen. Fantastisk box! Jag fick en ögonskuggspalett (!), handkräm, ansiktsmask, maskara och en kräm som ska gå att använda både på kropp och ansikte. :)
Ögonskuggspaletten hade superfina färger. Men, framförallt dom matta färgerna, swatchade lite ojämt. Dock inget jag märkte av när jag testade den på ögonen. En helt okej palett, men den saknar en matt sk "transition shade".
Bästa i boxen! En av mina absoluta favoritmaskaror! <3
En liten spillevink på dagis. :D Den här veckan har han blivit HYSTERISK varenda gång jag lämnat. Men det har ändå känts okej, för när jag går därifrån kan jag se in till dom genom ett fönster. Och så fort jag gått ifrån har han blivit glad igen. <3
Alltså, jag är lite kär i den här utsikten från dagisparkeringen upp mot funäsdalsberget. :D Det kan hända att det är typ tre sånahära bilder i den här bildbomben. xD
Hemma igen efter en dag på dagis. <3
Mamma Sanna bjuppar på gourmetmat. xD Rå korv med ärtor. ;D
I tisdags kväll fick vi besök av Jennie o Linnéa. Och jag fick dom här superfina ljusen i försenad födelsedagspresent. <3
Luciamorgon. <3 Vi kollade självklart på luciorna på TV. Vilket var det enda luciatåg både jag och Alex fick se eftersom dom inte firar Lucia på dagis.... Ja. Ni läste rätt. Dom firar inte lucia på dagis. Jag blev SÅÅÅÅÅÅÅÅ besviken när jag fick höra det. Jag hade ju sett fram emot det och var så himla glad att Alex hann skolas in så han kunde vara med på det. :(
Nåväl. Jag tänker inte skriva mer om det i bloggen. För då blir jag osams med hela skolledningens PK-elit.
Efter avlämning på dagis åkte jag och köpte mig själv lite lucia-mys-lunch :D
Lucia må ha varit luciatågslöst, men jag fick i alla fall se en till sånhär fantastisk solhalo! <3 :D Det är så himla vackert!
Hur fint är det inte då!?
Upphämtning på dagis, och ännu en bild på berget. xD Less än?
På luciakvällen lyxade vi till det med skagentoast! :D Sååå gott. Även Evert gjorde oss sällskap. För nej, han har fortfarande inte växt bort. (För eventuella nya läsare vill jag tillägga att "Evert" är Alexanders högerfot)
Jaha... Det är tydligen såhär vi äter nu för tiden... T_T
Igår var det julfest på Dagis och alla barnen fick komma utklädda till lucior, tomtar eller dylikt. :D Alexander gick som tomte. <3
På kvällen fick alla föräldrarna komma och hälsa på. Det bjöds på varm frukt och varm dryck. Och sen sjöngs det och dansades kring granen. Jag hade ju mina förhoppningar att "NU! Nu får jag kanske se någon form av luciatåg"... Men näääääääääääää. T_T Det sjöngs nått om nån flodhäst å nån älg.....
Och så avslutar vi med inläggets tredje bild på funäsdalsberget från förskolans parkering. xD
 
 
Anonym

Tråkigt med Lucia :( Tycker själv att det är mysfaktor x100 och har firat från dagis upp till gymnasiet. Mina skolor har alltid varit multukulturella, men det har inte varit något problem:/

Svar: Ja samma här. Jag gissar att ingen skulle ha något emot det om man skulle fråga heller. Är nog bara ledningen som försöker vara PK.
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress