Sanna Siljeström

Om veckan
Jahopp, Augusti kom i år också.
Fortfarande inte riktig sommar här uppe. Hela den här veckan har varit regn, regn, regn. Och kollar man prognosen så ser det inte bättre ut nästa vecka. :P Trist, för mamma och pappa kommer upp och hälsar på imorgon och det hade ju varit kul att kunna göra något annat än att sitta inne och uggla. ;)
Alltså, egentligen borde jag inte klaga. Det är ju uppehåll emellanåt. Det är faktiskt helt okej temperatur.. Och, framförallt; DET SNÖAR INTE. ;D
 
Tror det är Johans återgående till jobb imorgon som gör mig lite surmulen, bitter och gör det svårare än nödvändigt att se det positiva i eländet. ;) Det har varit såååå mysigt att ha honom hemma hela dagarna! <3  
 
Anywajs, veckan ja. Regn och rusk. Och vi har egentligen knappt gjort något. Jag har, förutom tidigare omskrivna hårfärgning, spenderat Alex sovtimmar åt att rensa mina garderober och skosamlingen. Gjorde nått tapper försök att sälja några småsaker, MEN det är tamefasen omöjligt häruppe om det inte är någon märkes/sport vara som är värd flera biljarder. :P Så nu har jag packat ihop allt och ska hiva iväg det till lillasyster. Så får hon göra vad hon vill med det. ;D
 
Vi inleder veckans "veckan i bilder" med en bild som faktiskt skulle kunna representera hela veckan i en bild. ;P
 
Jag mindes att jag sett ett regnställ i någon av alla biljarder påsar med ärvda kläder vi fick av lillasyster för ett år sedan. Och vilket ypperligt tillfälle att leta fram det. Typ 2-3 storlekar för stort och varmfodrat, men det funkade bra ändå. ;D   
 
Alex var MYCKET lycklig över att äntligen få hoppa i pölarna utanför.
 
<3
 
Det börjar bli mörkare om kvällarna. Så äntligen börjar det bjudas på vackra solnedgångar emellanåt igen. <3
 
I onsdags for vi åter igen upp och hälsade på svärisarna på Ruvallen där vi fick alldeles nybakt tunnbröd. :D NOM.
 
Putläpp! xD
 
Giffel gosmos <3
 
Ännu en fantastisk solnedgång. Dom orangea/rosa sträcken till vänster på himlen är ösregn. O_O
 
Garderobsrens. ;D
 
En hel sopsäck med kläder lyckades jag rensa ut. Och det blev en hel del som kastades också för att det var trasigt. :P Jag är en sån som AVSKYR att köpa kläder. Jag tycker allt är fult och inget passar på mig ändå eftersom jag är lite för bred och dessutom vertikalt handikappad.... Nu börjar det dock bli dags att fylla på. Dom flesta kläderna jag har är från jag var typ 15-20 år gammal.   
 
Alex testar toast skagen för första gången. :D Det var SÅÅÅÅÅÅ GOTT.
 
The face på någon som är sååååååååååå så så mätt, men inte kan sluta äta. xD
 
Y'all know the feeling va? ;D  
 
Igår skulle Johan lyxa till det och göra passionsfruktsmousse till efterrätt. Gick sådär. xD
Och så avslutningvis några fler foton när Alex äter. ;D Kan man aldrig se för mycket av va? ;) I det här fallet äter han sin absoluta favoritfrukt; nektarin. Han vrålar rakt ut av lycka när han ser en sån. :)  
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress