Sanna Siljeström

Mamma & pappa på besök | Del 1
Dom kom och dom åkte. Fem minuter var dom här.
Typ. :P
Det kändes då så i alla fall. Fast det egentligen var fem dagar.
Idag är separationsångesten ett faktum, men lyckligtvis har jag en minimänniska som håller mig sysselsatt så jag kan tänka på annat. ;D Och dessutom har jag haft en sjuhelsikes massa foton att sortera och redigera medans han sov. :O 380 stycken bilder tog jag med lilla kompaktkameran dom här fem dagarna mamma och pappa var på besök. xD Tror jag ska skicka iväg mitt avtryckarfinger på ADHD-utredning.
 
Idag tänkte jag bjuda på måndagen och tisdagen i bilder, och så resten av bilderna i morgon. För trots att jag fick ner antalet kort från 380 till 81 så är det ändå för många att dela i ett inlägg.    
 
 
20170807 | MÅNDAG
 
Strax före klockan 15 i måndags rullade Alex mormor och morfar in på parkeringen. Och efter massa pussar och kramar blev det paketöppning. Alex blev MYCKET bortskämd. <3
 
Jag hann inte ta kort på allt han fick innan det var utspritt över hela lägenheten, men det var massa kul saker. Gosedjur, bilar, såpbubblor, saker till sandlådan och kläder- som lyckligtvis INTE blev utspridda i lägenheten och faktiskt gick att fota. ;D
 
Bus med morfar.
 
Testar nya såpbubblesvärdet på balkongen. <3
 
Efter middagen tog vi en promenad ute på gården för att rasta den överenergiska minimänniskan. ;D 
 
Hästarna ville också vara med och leka. Såpbubblor var MYCKET spännande.
 
En av hästarna var nyfiken på Alex och höll koll på honom hela tiden. Så mamma lyfte upp så hon fick hälsa. <3
 
Kvällen avslutades med massa gos i soffan.
 
 
 
 
 
 
20170808 | TISDAG
 
Tisdagen bjöd på ovanligt fint väder, så vi packade ihop oss och for iväg till Norge! :D
 
Alex med sin nya nalle, som han blev väldigt förtjust i! <3
 
Första stoppet blev, per ususal, Rema 1000, för att fylla på blöjlagret.
 
Efter det tog vi en promenad genom Røros.
 
Røros är en fantastiskt vacker stad! <3
 
Min fina pappa med Røros i bakgrunden.
 
Efter en kort promenad så tog vi en tur på Domus köpcentrum.
 
Självklart blev det ett besök på leksaksbutiken inne på Domus. ;D Alex fick en nalle av mormor och morfar som han fick välja helt själv.
 
Mamma tar kort på den välfyllda bakluckan.
 
På väg hem från Norge stannade vi till vid Andersjöåfallet i Tänndalen.
 
Hemma igen. :)
 
Morfar introducerar Räksallad. ;D Som senare inmundigades tillsammans med korv med bröd och potatismos. :)
 
Det fina vädret höll inte i sig hela kvällen, om vi säger så. ;D
 
På kvällen blev det kräftpremiär! :D Med kräftor vi inhandlade i Norge.
 
Alex fick självklart också smaka! :D Han tyckte det var supergott! <3
 
Giffel tyckte också det var gott. x)
 
Och även denna dag avslutades med lelle och mys i soffan. <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress