Sanna Siljeström

Lydnadskurs för ettåringar?
Alltså, den här veckan. xD
Alexander kom mycket hastigt och olustigt in i någon form av trotsålder. Tror jag har sagt "NEJ!" Åttabiljarderfemmiljonertrehundrasjuttiosjutusen gånger. NEJ, NEJ, NEJ. Snacka om en trasig grammofonskiva. Och irriterande nog så tror Alex att NEJ betyder JA... Frustrationen är ett faktum.
 
Lägg sedan till att han plötsligt börjat testa gränserna och verkligen utmanar mig. Han slåss, bits, rivs, kastar saker på mig, skriker på mig och är en allmän jävla skitunge. Snälla säg att det är någon annan som gått igenom samma sak och att det går över?  Eller ska jag börja leta lydnadskurser för ettåringar? xD
 
Nåväl, han har ju som tur är sina ljusa stunder också. ;D Så man hinner vila upp sig lite emellan rackartyg och elakheter.
 
 
På tal om dumheter, veckans bildbomb startar med den här tillsynes mysiga bilden på en nyduschad mor och son....
 
Vad bilden inte förtäljer är VARFÖR vi var tvungna att duscha. xD Och det var för att det här monstret kastade yoghurt med müsli över hela köket, inklusive sin mamma. Och sen smorde han in sig själv i det som var kvar...
 
Alex testade att rita för första gången med kritor i veckan. Det var kul i ganska exakt två minuter. xD Sen ville han äta upp kritorna. xD
 
Vädret har varit ovanligt fint den här veckan och solen har faktiskt varit framme en hel del. Men det har blåst skitkallt, så det har ju inte direkt varit skönt ute. :/ Vi haft minusgrader på mornarna flera dagar den här veckan. T_T Johan fick till och med stoppa i motorvärmaren...
 
Och här hittade jag barnet i... Haha näääädå. SÅ illa är det inte... ÄN. ;) Men han har faktiskt börjat klättra...
 
...upp på vardagsrumsbordet tex. Helt plötsligt bara satt han där och kollade på TV. Och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. xD
 
Dagen efter han lärde sig klättra upp på vardagsrumsbordet så lärde han sig klättra upp på utomhusstolarna. :O
 
Solnedgång.
 
Lite bus i lekparken i torsdags. Alex ser lika road ut som vanligt. xD Haha.
 
I fredags blev jag baksugen och bestämde mig för att slänga ihop något snabbt och enkelt. Så jag gjorde en Oreo cheesecake. :D Supergod blev den. Jag kan tyvärr inte dela med mig av något recept, eftersom jag höftade ihop allt och hittade på medans jag bakade. :P
 
I Lördags for vi till Ruvallen för att bygga ihop ett bord som Johan köpt till Alexander och Linnea. :)
 
Alexander letar efter farmor och farfar, som inte var där när vi kom.
 
Äter kottar och leker i sandlådan. :)
 
Alex hjälper pappa Johan att bygga ihop bänken. :)
 
Färdiga resultatet! :D
 
Alex faster, farfar och farmor kom också förbi en snabbis! :D Dom hade varit ute på en liten vandring på morgonen.
 
Farmor Harrieth bjöd på fika.
 
Igår for vi till Jennie, Emil och Linnéa och hälsade på och hämtade lite kläder och skor som lilleman fick ärva. :D Blev lite småpanik härhemma när jag insåg att Alex inte var långt ifrån att ha vuxit ur sina sista par skor, så jag slängde ut en förfrågan på några köp och säljsidor, och Jennie svarade nästan direkt att hon nog hade något liggandes i förrådet som vi kunde få. :D  Det är så fantastiskt när man kan ärva kläder! <3
 
 
 
Roger

Hej. Hittade ett gammalt vykort på Ruvallen bland mina kort. Hur kan jag skicka den till er?

Väldigt ostabilt det här kommentarfältet, detta blir mitt tredje försök att skriva klart och sända :-)

Svar: Hej Roger! Jasså va kul! 😁 Sanna Siljeström
Strandvägen 26 B, 840 95 Funäsdalen är min adress. 😊 Är du säker på att det är vårt Ruvallen då? Det finns ju ett gäng Ruvallen häruppe. 😉

Jasså, ja blogg.se är allt annat än stabilt ibland. 😐 Ibland får jag skruva om samma inlägg tre fyra ggr. Det hjälper inte att klaga på admins heller tyvärr.


Sanna Siljeström

Roger

Hej. Tänkte skicka en kopia av den på nätet. har den som jpg. Vykort ingår i min samling av Härjedalen. Jag antar det är samma gård. kanske fotad på 1940-50 talet av en George Busk och utgivet som vykort.

Svar: Jasså, ok! [email protected] är min epost 😊
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress