Sanna Siljeström

Hola (h)ombre!
Igår blev jag plötsligt  TVÄRLESS på mitt urtvättade hår och fick helt random för mig att gå till affären och köpa hårfärg.
Sagt och gjort, en timmes armbågande på en knökfylld matbutik senare stod jag redo framför spegeln med blekning i högsta hugg.
Jag som dyrt och heligt lovat både mig och min frisör att ALDRIG mer bleka håret hemma efter en incident på  sena 1900-talet som tvingade mig att klippa av en ganska stor mängd hår. (Läs=typ allt hår)
 
Färgerna jag valde. Jag tog en lite snällare blekning som egentligen var anpassad för ljusare hår, men eftersom målet bara var att ljusa upp lite och inte bli blond tänkte jag att det var bättre att det råkade bli lite mörkare än jag räknat med så det går att bleka igen, än att det blir alldeles för ljust och pissgult. 
Den ljusbruna färgen är till rötterna för att mörka upp dom lite och dölja utväxten. :)
 
Håret före färgning.
 
Rötterna före.
 
Jag ville testa göra så kallad "Ombre", och efter otaliga efterforskningar på nätet verkar "tuperingsmetoden" vara den dom flesta rekommenderar.
(Här finns en superbra video av Therese Lindgren om hur man gör)
 
Tuperingsmetoden funegrade btw SVINBRA. Det blev verkligen en soft ombre. MEN.... Fyfaaaan när man skulle få ur tuperingen i duschen. Det gick åt nästan en hel balsamflaska och en inpackning. :P
 
Och här är håret efter blekning och rotfärgning. Det sistnämnda gick så jävla kasst att jag nästan började böla. Det var INTE så lätt att färga hårbotten som jag trodde. :P
 
Ignorera att jag målat typ halva pannan också. xD Haha, måste göra det för att få med alla babyhår! Ser för jävligt ut i typ en vecka.
 
Topparna. Jag blev supernöjd! Det är en aningens ljusare irl än vad som syns på kortet. Dock inte fullt så ljust som jag hoppats på. :) Men ska låta håret vila lite och sen kommer jag nog bleka en gång till om några veckor.
 
Och här är håret när det är stylat. Sparade gaaanska många pengar på att göra det här själv hemma. ;) Även om jag är av erfarenhet vääääääääl medveten om riskerna.
 
Före - Efter
 
Före - Efter
 
 
 
Trollkatt

Blev skitbra verkligen! 😍

Svar: Tack snälla! <3
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress