Sanna Siljeström

Sista arbetsveckan i bilder
Först och främst: Det gick bra hos tandläkaren!
Som jag nämnde i gårdagens inlägg så föll lilleman lite olyckligt och skadade en tand. Det tog tandläkaren en halv sekunds undersökande av den lilla näbben för att konstatera att allt satt som det skulle och tandköttet var nog det som tog mest stryk.
Han sa att det KAN ha blivit en liten skada på tanden under, som i så fall skulle visa sig som en vit fläck på den nya tanden när den kommer ut i framtiden, men det var inget man kunde se nu och det var inget man kunde göra något åt.
Och sen sa han att bebisar som väl gjort illa sina tänder enligt statistiken oftast gör det fler gånger. Spännande.
Alexanders morfar tappade typ två av sina mjölktänder naturligt, resten slog han ut. Så äpplet kanske inte faller långt från trädet. ;D
 
.
Och så avslutningsvis den egentliga anledningen till det här inlägget, veckans "veckan i bilder". Så här kommer en bildbomb från veckan som gått:
 
Världens sötaste lilla sugpropp <3
I veckan fick jag mars månads glossybox. Fick ett nagellack, en primer, ett ansiktsserum, ett liptint och blottingpapers.
Boxens höjdpunkt var helt klart det här nagellacket. Supersnyggt! <3
Boxens besvikelse visade sig vara primern som inte alls fungerar för mig. :/ Foundationen ramlar av i stora fläckar. O_O Har aldrig råkat ut för något liknande.
Alexander har lärt sig klättra upp till fönstret bredvid soffan. Syns det? xD
Veckans sista makeuplook. Tillika antagligen en av dom sista gångerna jag orkar klägga på mig ett ansikte på ett bra tag. xD I don´t do makeup eller har på mig jeans när jag är ledig. Så är det bara.
Sista dagen på jobbet fick vi vin av chefen som tack för ett bra jobb när han varit sjukskriven. Och när jag kom hem fick jag en förpackning med en av mina favoritgodisar av Johan för att fira att jag går tillbaka på mammaledighet.
Kvällsbus i kattsängen<3
Fick den brillianta idén att göra egen ketchup till Alex eftersom vanlig ketchup innehåller både massa socker och salt. Blandade tomatpuré, rapsolja, vitvinsvinäger, peppar, vitlökspulver och lökpulver. Jättegott tyckte lilleman. Jag vettetusan om jag gör om det fler gånger för kombinationen olja och tomatpuré var ingen höjdare att försöka tvätta bort. Och tröjan får jag nog aldrig rent igen. xD
Efter middagen bars både barn och barnmatstolen direkt in i duschen. xD
I söndags for vi hem till Jennie, Emil och kusin Linnéa och hälsade på. :) Dom hade varit in till Röros och köpt med sig blöjor och törkörv till oss <3
Alexanders favoritplats.
Vi hade sedan länge kommit överens om att Alexander skulle flytta in i sitt eget rum när jag går tillbaka på mammaledighet. Så i söndags gjorde vi i ordning Alex sovrum. Vi flyttade ut mitt sminkbord och flyttade in hans säng. Och sen fick han sova där på natten.
Det gick såååå bra! Han har nog aldrig somnat så fort! Och han sov precis lika bra och länge som han brukar.
Jag däremot... har inte kunnat sova speciellt bra sedan han flyttade ut från vårt sovrum. xD Separationsångest tror jag minsann. Men jag vänjer mig nog snart. :)
 
Ni ska få se lite bilder inifrån hans sovrum, men jag sparar det till ett separat inlägg.
För nu vaknar nog Alex strax från sin förmiddagslur.
 
Laters!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress